lördag, oktober 18, 2008

Too much to ask

Jag skulle vilja ha en kram.
En riktig.
Inte en sån där grabbkram med några hårda och snabba ryggdunkar för att sedan tvingas prata högljutt om fitta och fotboll och bilar när homofobin tränger sig på. Nu är väl i och för sig homofobin inte speciellt utbredd i min umgängeskrets, homoerotik är tvärtom ofta ett stående inslag i vardagen. Men ändå.
Jag vill ha en kram som känns i hjärtat och skapar trygghet och lugn. Och då föredrar jag kvinnors närhet istället för mäns.

Jag vill att någon som luktar gott rufsar mig i håret som jag visserligen inte har och viskar att allt kommer bli bra igen. Och viskar att de elaka trollen är drivna på flykt och att mörkret inte är farligt längre.
Är det för mycket begärt? Tydligen. Nu går jag till sängs och kramar kudden istället för en kvinna som finns riktigt. Ett säkert kort. Kudden kan jag alltid lita på. Kanske gnider jag mig lite sensuellt mot täcket om andan faller på.


"Sleep on and dream of love
Because it's the closest you will
Get to love
Poor twisted child
So ugly, so ugly
The poor twisted child
Oh hug me, oh hug me"

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan gärna krama dig.

Wayne sa...

du är välkommen.