fredag, oktober 24, 2008

I wanna be your boyfriend

Jag har nu kontaktat de 18 namn jag hade på listan angående hjälp med flyttstädning. Endast en väljer att ställa upp. Och det är Hotty. Hon är så ambitiös att hon åker från Göteborg för att delta. Det är mycket stort gjort av henne. Kvinnan som spenderade en natt i min säng har också givit sig tillkänna. Det gläder mig att det fortfarande finns engångsknull som tar sitt ansvar med flyttstädning. Och de på listan som inte ställer upp orkar jag inte ens kommentera egentligen. De är raderade ur mitt liv. Måtte ni brinna i helvetet!


Förutom att vara aktiv på kontoret så har jag även idag utforskat huset jag bor i. För att komma till förrådet och tvättstugan måste jag korsa ett garage. I garage händer det ibland otäcka saker (se video nedan) så jag är lite nervös när jag är där nere. Och när man väl passerat garaget väntar en labyrint av källargångar för att komma till förrådet. Det är som katakomberna i Paris tänker jag mig. Nu har jag inte varit i katakomberna där. Men Paris har jag besökt. En överskattad skitstad.


Just nu har jag tvättstugan. Först var jag lite orolig för att jag inte skulle förstå den tekniska delen, eftersom jag inte tvättat i mitt hus än. Men det gick jävligt galant när jag fixade första omgången med tvätt. Är mycket effektiv när jag tvättar. Lakan, handdukar, kalsonger och strumpor tvättas i 60 grader. Övrigt i 40 grader. Sedan slängs allt i torktumlaren. Inga problem alls. Och när jag stod där nere förut med första omgången så kom jag att tänka på hur skönt det är att slippa flickvän i sådana lägen. Det är ett jävla krångel att tvätta åt kvinnor. De har trosor i femton olika material som man måste ta hänsyn till. Och behåar som måste läggas i små påsar och det där med att blanda färger är en dödssynd. Och när man står där och försöker reda ut eländet börjar röster höras i huvet “förstör nu inte blusen som jag ska ha på söndag när Carina och Jannes dotter ska döpas”. Blir blusen på något sätt förstörd bryter det ut ett världskrig i lägenheten. Blusar är att ta på allvar. Jag skrockade nöjt för mig själv på väg upp till lägenheten igen. Nöjd med att ha bemästrat tvättmaskinen och vara utan feminin olycka.


Nu är jag inte lika nöjd längre.


För när jag nyss skulle slänga 60-omgången i torktumlaren så visade det sig att luckan inte gick att stänga. Jag brukade våld mot luckan till ingen nytta. Så jag fick hänga upp varenda strumpjävel och kalsong och handduk och lakan i torkskåpet istället. Det tog 10 minuter av min dyrbara tid. Och när jag väl var klar och skulle kasta in 40-omgången så upptäckte jag att tvättmedlet låg kvar i tvättmaskinen. Hade alltså hällt det där jävla medlet i fel fack. Kuken. Kuken. Kuken. Kuken. Kuken. Kuken. Fick plocka ut 60-omgången från torkskåpet igen och börja om på nytt. Min tvättprocedur ligger med en timmes fördröjning. Inte alls bra och vet inte längre om jag kan gå runt och skryta om att jag är så jävla effektiv med tvättning. Det är synd, det har varit min starkaste egenskap som människa de senaste åren.


Just nu önskar jag att jag hade en flickvän. För då hade hon fått tvätta och jag hade kunnat fira fredag på någon krog och tittat på tjejer.

2 kommentarer:

nisse sa...

Jag erbjöd mig fan att hjälpa dig o flyttstäda om jag inte minns fel, men jag tror du dissade. Haha!

Wayne sa...

du missade ju anmälningstiden.