torsdag, oktober 02, 2008

Getting better

Jag har nästan lyckats bemästra febern, den jäveln klarade inte ta mig dit ner där man får skyffla kol.
Inledde dagen med lite läsning på soffan, sedan blev jag orolig för att jag skulle få liggsår. Så efter det har jag rört mig. Traskade bort till affären som säljer gammal köttfärs. Det regnade. Inne på affären är det ett psykfall som springer omkring och plockar kundkorgar dagligen. Jävlar så trött jag är på människan. Men han är inte farlig, säger personalen. Nähä, men det betyder väl inte att jag vill bli antastad så fort jag ska köpa en mjölkliter och oliver. Idioti.
Resterande delen av dagen har jag ägnat åt att demontera mitt hem. Det börjar bli en tradition att göra så varje år i oktober. Förra året gjordes det med en liten tår i ögat. Då var det ett fint hem som skulle lämnas. Med fina minnen. Minnen av huset mittemot där det bara bodde kvinnor. Gosse, så många kvällar som spenderades vid fönstret applåderandes med en hand. Det var tider det.
Nu lämnar jag ett hem med väggar som ser ut att vara målade av en femåring med vingar av LSD. Och utsikten mot huset mittemot består av en lägenhet där det bor en äldre kvinna med rollator. Föga upphetsande. Men snart ger jag mig av.

Allt kommer bli bra, visst blir det Hortensia?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud storöra, jag var liksom död alldeles nyss. Nu ler jag lite igen.

Anonym sa...

mmm...walles