torsdag, oktober 09, 2008

Territorial pissings

Män är dumma i huvudet. Det är i och för sig inget nytt, så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Män är idioter i många olika avseenden och jag har varken ork eller lust att gå in på alla. Men något som irriterar mig så in i helvete är mäns oförmåga att kunna rikta sitt urin inne på en toalett. Det är inte så svårt som man kan tro faktiskt, sikta på porslinet strax över vattenkanten och det brukar gå alldeles lysande. Och skulle det ändå komma urin på kanten så finns det oftast papper som man torka bort det med. Men det verkar de flesta ha svårt att förstå. Efterblivna jävlar. Idag på universitet lyckades jag glida in på en toalett som någon karlslok besudlat. Hela ringen var urindränkt. Andra människors urin tar jag inte bort på offentliga toaletter, någon jävla måtta får det vara, så jag lyfte bara ringen med min fot och gjorde det jag skulle. Självklart stod det en kvinna utanför och väntade när jag var klar. Hon måste ju ha dragit slutsatsen att det var jag som inte var rumsren. Lyckligtvis var hon inte speciellt fager, men hon kanske hade en het väninna att skvallra för. Helvete. Sedan kan man ju visserligen fundera på vad det är för suspekt beteende att stå och vänta utanför en toalett när det finns andra som är lediga. Hon måste ha varit sjuk i huvet. Ja så var det nog.

När jag ändå är inne på toalettbesök så rapporterar Soda om att toaletterna i Afrika ofta består av ett hål i golvet. Det är väl kanske inte breaking news, men det oroar mig lite. Inte själva toalettbestyret i sig, utan mer tillvägagångssättet. Min kropp är lika smidig som en stelopererad pensionärs och det kommer ta ungefär tre minuter för mig att komma ner på huk. Sedan så är mitt balanssinne helt åt helvete. Ett inte helt omöjligt scenario när jag sitter där är att jag välter bakåt och blir liggandes på rygg sprattlandes som en skalbagge. Det skulle ju vara trist. Det är nog bäst om Soda följer med varje gång jag måste gå på toaletten så att han kan hålla i mig. Det skulle ta vår långa vänskap till en ny nivå. Eller så tar jag med en bajamaja med hjul som jag släpar runt på. Men det kanske kan bli lite omständligt. Eller så håller jag mig. Det handlar ju trots allt bara om två veckor. Inga problem.

Och att besöka en sån där toalett är ju en erfarenhet. Det är bra. Kvinnor gillar erfarna män. Så det blir ju något att dra på första daten. “ - Ja, du skulle ha varit med när jag sket i Afrika vet du, en jäkla upplevelse...” och sedan lite nonchalant och världsvant vinka till sig kyparen så att hon kan betala notan för oss.

Nu ska jag laga middag. Pasta och salt. Fint med lite vardagslyx.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jaha, varför har du inte berättat att du blivit kvinna?

Anonym sa...

Tänkte på samma sak som Lars.
Män står upp...
Kvinnor sitter ner...
Kvinnor och du...
Men kanske du kan göra ett undantag och stå upp när du pissar en gång?!?
Och överlåta detta klagade till oss kvinnor, för det är en kvinnosak.
Sen finns det män som inte pissar på toaletterna alls, utan i sängar...

Anonym sa...

känner massa män som sitter ner!!! mer smarta tycker ja då får de vila benen oxå!! hahaha

Wayne sa...

Lars: Käften.

T: Alla ska få klaga, oavsett kön. Det blir mest rättvist så. Tuffa killar kissar i sängar.

Anonym: Att sittkissa är fint. Fler borde göra så.

Anonym sa...

Du är jätterolig!

Det var bara det.