fredag, oktober 24, 2008

Hello, I love you

Fick ännu en vaccinationsspruta idag (läs igår) inför min resa till Afrika där jag ska titta på storvilt och akta mig för små och infernaliska insekter.

Det började inte bra. Till en början var sjuksköterskan lite burdus tyckte jag. En hondjävul personifierad. Bara hornen, bockfoten och svansen som fattades. Och en brutal jävla eldgaffel. Men sedan reste hon sig från sin stol och visade upp en mogen kvinnokropp som spelade i högsta serien. Inte ett finger besudlat med förlovningsringar heller. Vilket kan ha berott på hygienskäl, men ändå. Jag omvärderade situationen. Sjuksköterskan var nog inte så dum ändå. Hon bad mig ta av mig skjortan. Och det gjorde jag. Försökte inta en kroppshållning som inte skulle avslöja något verkligt. Det gillade hon och knäppte upp sin sjuksköterskedräkt från Landstinget och blottade sina...


Ok. Jag ljuger. Jag är full just nu.

Det var inte mer än så att jag gick dit. Fick en sprutjävel mot hepatit B eller C, jag vet inte riktigt. Efter det köpte jag ett myggnät som var impregnerat. Att det är impregnerat innebär tydligen inte att det skyddar mot en flock skenande flodhästar. Det frågade jag extra om.
Sedan fick jag gå. Så då åkte jag tillbaka till universitetet och där fick jag inget gjort eftersom jag romantiserade en gammal kärlek mest hela tiden. En kärlek som jag utan tvekan skulle kunna offra det mesta för. För att få bygga ett barn och ett liv tillsammans med.

Och det var min dag det.
Förlåt för att jag for med osanning inledningsvis.
Nu måste jag sova.
O-dog möter mig med piskan tidigt på kontoret imorgon.
Det är dags att nyktra till.

Hej daaa

5 kommentarer:

nisse sa...

När min kompis var i Afrika fick hon se en krokodil ta en flodhästbebis. Så det är nog krokodilerna nätet ska skydda mot, om jag får ge mig på en gissning.

Anonym sa...

är du snygg också wayne?

stickling sa...

Wayne, jag måste bara få berömma ditt mod inför resan till landet Afrika. Jag minns back in the 90s när jag flydde till Asien på obestämd tid. Alla hade mörkat det faktum att vaccinationslistan var oändlig. Sådär 17 nålstick senare hoppade jag på första bästa plan och sket fullständigt i om jag skulle åka på en släng japansk lungemfysem. Du är hård.

Till anonym: Wayne är stiligaste mannen i staden.

Wayne sa...

Nisse: Tack för tipset. Det uppskattas.

Anonym: Oftast inte. Kanske när du druckit.

Stickling: Ja, jag vet att jag är en hårding. Skönt att någon äntligen lägger märke till det. Ha en fin helg.

Anonym sa...

När ska du ta tag i ditt liv och offra allt?