fredag, oktober 03, 2008

Just like a woman

Hängde utanför ett dagis tidigare idag. Anledningen till det var att jag väntade på en buss, jag var alltså inte där i syfte att bjuda på godis eller visa söta kattungar i något buskage. Tittade på de små krabaterna i ren tristess, det var barnen och ett grått betonghus som slogs om uppmärksamheten. Noterade en jävla energi när de sprang omkring och lekte. Sedan kom förskolläraren (på min tid hette det dagisfröken) och ringde in fårskocken med en bjällra. Och då sprang de pliktskyldigt in. Kanske väntade en fruktstund eller liknande. Började fundera på när energin försvann och håglösheten tog över under uppväxten och när man egentligen i vuxen ålder springer förutom i något slags träningssyfte. Det är väl förmodligen bara när man är sen till exempelvis bolaget. Eller när man är på väg ut från trapphuset och man hör någon lägenhetsdörr öppnas, då jävlar rusas det ut fort som fan genom ytterdörren för att slippa konfrontation med någon unken granne. Jaja, jag vet inte vart jag ville komma med det här.

Så, fuck it.

Ikväll kör jag låten som ni finner här nedan på repeat. Tar på mig strumpbyxor, kanske ett pärlhalsband, parfymerar mitt underliv med lavendel, fäster en plymfjäder i mitt diadem och målar mina läppar röda och dekorerar mina kinder med rouge. Sedan dricker jag två glas vin vilket resulterar i att jag sedan far runt som ett yrväder i lägenheten och skriker och gråter och svär utan vettig anledning. Precis som en kvinna.
Det är nog det närmsta jag kommer ett hondjur under helgen.

3 kommentarer:

Yvette sa...

jorå, så lycka till med det. men jutjubevideon funkar inte.

Wayne sa...

det gör den ju visst.

Anonym sa...

Jag tänker ta mig friheten att länka till dig. Så du är medveten om läget.