söndag, oktober 11, 2009

Little empty boat

”I couldn't help but imagine you
All postured and prone
But there's a little guy on my shoulder
Says I should go home alone.
You keep leaning in on me
And you're looking pretty pissed
That grave you've dug between your legs
Is hard to resist.”

Nick Cave fattar hur det är han. Han har nog också huvudvärk idag och har lyckats välta ut en pizzajävel på golvet. Nu ska jag på lypsyljakt, har fan lyckats tappa bort fem stycken på 31 minuter. Helvete, det är akut nu.

4 kommentarer:

Håkan sa...

Min absoluta favorit låt med Nick Cave. Fina ord och ytterst sanningsenliga. Huruvida han använder lipsyl låter jag dock vara osagt. Lycka till med jakten iaf.

Wayne sa...

Ja, det är helt klart en av hans bättre iaf. Jakten gick bra, tre stycken lokaliserades.

Linda sa...

Och jag som just precis lyssnar på Into my arms med Cave när jag surfar in här och ser detta.
Tror det betyder att jag är bäst.

Wayne sa...

Men va fan Linda!! Du kan ju om du bara vill tydligen. Nu blev jag lite stolt över dig. Och ja, det betyder förmodligen att du är bäst.