fredag, oktober 23, 2009

Children









Passar lillflickan ikväll. Mamman är väl ute och slarvar någonstans med en ny karl som vanligt. Hon gav ingen förklaring. Just nu leker Karolina i fönstret med sin doppresent. Sen ska vi ha mysfredag med tysk synth och folköl, det tycker vi båda om. Men senast kl.21 måste hon sova. På den punkten är jag hård.

Och vet ni vad hon sa förut?

Jo:
– Pappa, pappa, vet du vart ifrån barn kommer?
– Nej gumman, vart kommer barn ifrån?
– Från träden såklart!
– Jaha, där ser man.
– Ahh … de bor i löven först vet du
.

Ja se ungar, de är ju för härliga med sin vilda fantasi och med argument som är helt uppåt väggarna förkastliga. Nu ropar hon att jag är världens bästa pappa och att vi måste leka. Det är så fint att vara behövd och älskad av någon. Det värmer. 

5 kommentarer:

wettexvärlden sa...

Pappa? Som i fassan? Fader? Gubbjävel?

Hörru är det något du inte berättat för tant? Något som har med de där eskårtflickorna att göra?

Nu blev jag orolig.

M sa...

Haha, va fint. :) Barn är hur härliga som helst. Det är från dom man får sanningen vet du. ;)

Sockiss sa...

*asgarv* jag tror jag förstår vart du vill komma.

Wayne sa...

Wettex: Du behöver inte vara speciellt orolig, du är den första jag säger det till om något händer på den fronten.

M: Barn kan vara härliga på avstånd, ungefär som katter.

E: Det är bra att du förstår=)

Alice Mae sa...

Aha! Jag som trodde att du kanske bara var misbildad, det är inte förrän nu jag inser att du är en luchador! Vad gäller adoptivbarn ångrar jag än idag bittert att jag inte slog till på en räv (dock utan fyllning, mer som klädnad än prydnad) när jag hittade en för 400 spänn. Men, men. Nu har jag ett riktigt barn istället, hon är lite tyngre att slänga över axlarna, och kanske inte lika klädsam men hon var å andra sidan väldigt billig och världens bästa partner in crime när det gäller hyss.