lördag, oktober 17, 2009

Into my arms

Rätt svar i tävlingen om kroppshårets ursprung är vänstra ögonbrynet. Så stort grattis till ingen. Dåligt av er att inte ta det på så glasklara ledtrådar. Så priset som var en resa till alperna över nyår och boende i en mysig stuga där man får dricka vin ur Båtsmans tunna får väl bara ligga då. Trist för vovven att vara ensam när det smäller omkring honom, det kan ni ju tänka på, era jävlar.

Har jobbat idag, det jag tar med i lärdom är att det finns något som heter rättika. En jävla rotfrukt som ser lite äcklig ut. Förmodligen extremt nyttigt att veta. Rättika. Gud så jävla dumt namn. Annars var det som vanligt. En del kunder är bra, andra är mindre bra.

– Har jag sagt att du kan ta ur betalkortet? Har jag gjort det? Står det någonstans på terminalen att köpet är klart? Va? Bra, skitbra. Nu får vi göra om heeela proceduren här serru. NI BAKOM I KÖN, OBSERVERA ATT DET INTE ÄR JAG SOM ÄR SEG OCH DRAR NER TEMPOT, DET ÄR DUMFAN TILL KUND HÄR FRAMFÖR MIG!

Vissa borde fan behandlas med tjära och fjädrar.

Och barnen är fantastiska, de är ju för härliga de små liven.  Fast oftast bara på håll, typ i en glasbur. Och föräldrar, ni är säkert väldigt stolta över era tidsfördrivsresultat, jag hoppas att ni är det i alla fall för barnens skull, men det är liksom inte lika exklusivt som om det kom in söta tigerungar i butiken. Allt annat kan inte bara stanna upp för er skull. Och det är förmodligen bara ni inom familjen som tycker att det är underbart charmigt när någon som är två äpplen hög och knappt kapabel att stå upp ska lägga varor på ett band. Det kan säkert vara lika kul att leka affär hemma, det kan ni ju kanske ha i åtanke.

Nåväl.

Ikväll ska det spelas vinyl på femte våningen. Det är trevligt. Flickvännen får vara med eftersom det är lördag, jag håller på att skola in henne när det gäller musik. Det är det enda grundläggande kravet jag har om vi ska skaffa kottar tillsammans, att hon skärper sig med lyssnandet. Jag vill inte riskera att det förs över dåliga musikgener från hennes sida så att vi får ett barn med skev världsuppfattning och kass smak.

Sedan ska vi dricka vin så att hon slappnar av och mysa och sen blir det fan åka av.  


12 kommentarer:

Tuss sa...

hon ser lite besvärad ut, din flickvän.

Wayne sa...

Inte alls, det är hennes sätt att visa uppskattning.

Tuss sa...

jaha! ja du känner henne förmodligen bäst. jag skulle vara besvärad om jag var mager och hårlös.

Ewi sa...

Frågan är väl inte huruvida hon är besvärad eller inte, den mycket större (och framför allt intressantare) frågan är var man får tag på en dylik med mindre än att sno henne på H&M och sen springa som en tok genom hela stan...

Wayne sa...

Hon stod ensam på ett lager och var ledsen. Jag tog hem henne och bygde en liten rastgård, och nu är hon lycklig.

Håkan sa...

Det här börjar bli intressant. Först dina ben, sedan din arm. Lägger man till en målande beskrivning av ditt vänstra ögonbryn så börjar bilden av dig att klarna. Jag skulle nog känna igen dig. Du verkar snygg.

Sockiss sa...

jag gillar din tjej. verkar bra på att lyssna. är hon det?

Alice Mae sa...

Men vad är det för gräsliga trosor hon bär? :-O

Wayne sa...

Håkan: Du är helt inne på rätt spår vad gäller snyggheten. Fortsätt tänka i de banorna.

E: Nja, alltså det bästa är att hon sällan tjatar hål i huvudet på en.

Alice: De var gratis. Men visst, skicka över ett par så byts de ut.

Åsa sa...

Skit samma om din tjej already. Hon verkar vara helt din typ.

Jag tycker bara hellre en rättika än en felika! Men sen är jag ju positiv och sånt där härligt.

Åsa sa...

Dessutom tror jag inte alls att Wayne är snygg. Snygga killar har en tendens att vilja visa upp sig, det som freud kallade för manligt-tupp-mupp beteende, tror jag.
Wayne gömmer sig bakom mask. Finns ingen som helst mening med det. Annat än att dölja en puckelpist av varbölder, Schulman-tänder eller inget ansikte alls (eller allt på en gång).

Han är dessutom 3 äpplen hög, det ser man eftersom han är kortare än titthålet i dörren. Han har visserligen bra klädsmak (eller kanske inte ens det, jackan kan vara lånad, eller bara en lyckträff)

Röker som en borstbindare tror jag minsann, så han doftar nog inte mumma.
Nä ni kåt-tanter (och Håkan)ni är nog bara så lättlurade att ni går på det gamla lastgamla tricket mystik. Jag är immun.

Har jag fel Wayne? PROVE IT!

Wayne sa...

Åsa: Jag vill nog fortfarande hävda att Håkan är inne på rätt spår, eftersom det verkar vara en ytterst klok människa.
Men visst, du kanske har rätt i alla dina funderingar.
Eller så tycker jag att det är onödigt att fläka på det här internet, det finns det så många andra som gör bättre.