torsdag, oktober 08, 2009

I was wrong

Förlåt.

Jag vilseledde en hel nation, eller i alla fall en lätträknad skolklass. Nu vet jag hur Moses kände sig när han yrade omkring i öknen i 40 år, eller hur fan det nu var. Jag kan inte min bibel. Det kommer jag kanske att straffas för.

Jag hade så gärna velat sitta och vifta med det där fingret som sitter i mitten på handen och göra en mogen gest och skrika vad var det jag sa? Nu viftar jag bara lite håglöst åt mig själv. Eftersom jag hade fel. Men jag har haft fler fel än rätt i livet, så det är ingen ovan känsla. Det blir fel ibland. Eller ja, jävligt ofta snarare. Det är jag och Bionda Rosing som sällan har ett jävla rätt. Till mitt försvar så kan jag hävda att jag trodde att den tyskspråkiga hondjurskvoten var fylld med Elfriede Jelinek.

Jaja, det är ingen idé att sitta här och sura över spilld mjölk. Jag sprutar på mig lite jaktolja och beger mig ut på dåligheter istället.

Hej då.

Ps – Lyssna nu, och gör det jävligt noga: Haruki Murakami kommer att få Nobelpriset i litteratur 2010. Glöm inte vart ni hörde det först. Hälsningar Saida Nilsson Jr. 

1 kommentar:

Stop sa...

Jag tycker också att de där 40 åren känns lite överdrivet. Varför skulle det ta så himla tid? Men vad vet jag, jag har ju aldrig lett några stora folk.

Men om jag exempelvis ska leda en flock svenskar från Stockholm till exempelvis Tyskland så kommer det definitivt inte ta 40 år.