onsdag, augusti 26, 2009

Face down, ass up

Så som jag minns det, det är nog viktigt att poängtera att det är jag själv som minns, så var jag i våras smal. Jag var i stort sett bara skinn och ben och lite blod och några njurar och en lunga och ett trasigt hjärta. Det är oklart om det fanns en hjärna då, det finns ingen nu i alla fall. Så minns jag allt på ett ungefär.

Men i maj så fyllde jag 28 och då bestämde Gud eller någon annan att ämnesomsättningen skulle börja gå på dekis. Och sen åkte jag till Tyskland och där finns inget annat än öl och dåligt kranvatten att dricka. Och i öl är det kalorier. Och det blir man mätt av.

I somras så upptäckte jag att jag var tvungen att gå och dra upp byxorna på Samhall hela jävla tiden. Ett typiskt tjockissyndrom förklarade Soda pedagogiskt. Och sen var det någon jävla smartskalle som sa – Alltså du är ju redan tunnhårig... och ja, du börjar få kagge också, tänk på att det inte är någon vidare kombination i din livssituation som singel.

Jaha. Nähä. Fuck jo.

Nu skulle jag dock inte kalla mig tjock, det vore ett jävla hån mot alla som har problem med övervikt. Men det finns helt klart ett gäng kilon som inte behövs. Så därför har jag börjat motionera, och den här gången ska det bli på riktigt, och nio folköl en måndag kanske inte är så nödvändigt det heller (vin är framtiden).

I maj var jag på ett sånt där pass, Mona är en besserwisser, och idag var det dags igen. Jag trodde att jag lyckats bygga upp en god grundkondition där i maj, men icke. Och i övrigt så gick det ungefär som du kan läsa ovan. Min koordinationsförmåga är verkligen helt åt helvete, att röra sig och tänka samtidigt är omöjligt. Och taktkänslan... ja va fan finns att säga egentligen mer än att den är under all kritik. Och då överdriver jag verkligen inte, tar alla ett steg till vänster så tar jag två till höger.

Mina planer på att börja extraknäcka som look-a-like för Jane Fonda kan jag nog glömma. Däremot kan nog en film på YouTube med mig med titeln ”Gravt förståndshandikappad kille försöker göra rörelser till musik” bli en succé.

Men det är trots allt ganska kul. Det är skönt att svettas i rätt miljö. Och det bästa av allt är att det nästan bara är tjejer där. Tjejer i tunna tunna tunna byxor och med sköna sköna sköna skinkor som böjer sig framåt en halvmeter framför ögonen på en. Halleluja, det finns ju för fan material till ensamdiscot fram till pensionsåldern.

Nu ska diska och äta något nyttigt. Hej då.

5 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Bäbisen. Jag tror mamma måste lära dig att länka;

Först letar du upp inlägget du ska länka till. Kopiera hela länken där uppe i https-fältet;

skriv ett ord, t ex Träna. Markera ordet, klicka på den gröna jordglobssymbolen, då ploppar en liten ruta upp där det står "https", ta bort just det, och klicka på kopiera, så att hela din länk hamnar där.(Då får du med https automatiskt.) Och för att jag, och alla andra idioter skall se att du har länkat, så kan du sen trycka på den lilla rutan med T och en massa färger. Välj färg.

Klart.

Och kan jag, så vore det väl fan om inte en liten tunnhårig 28-åring skulle klara det.

Pusspuss

Wayne sa...

Oj, det var ju inte så jävla svårt hörru. Tack för hjälpen, nu ska jag bara gå runt och länka hela dagarna. Och det är bra att du äntligen börjar ta lite ansvar i den här relationen.
Puss o klapp

sara sa...

två fel: det är massa kalorier i vin också, inte ett vettigt substitut till öl med andra ord. och skit i gympan, ut och spring istället, så slipper du tänka på att koordinera ben- och armrörelser. löpning är mer naturligt, det klarar kroppen utan att hjärnan är så värst inblandad.

Wayne sa...

Sara: Det första lyssnar jag inte på, du ljuger. Det andra - vet du hur överjävligt tråkigt det är att springa? Men visst, jag ska ta en runda imorgon för din skull. Och efter 100 meter kommer jag väsa ditt namn i samband med fula ord.

Marie: Nej, tyvärr inte där. Men dansa kan vi göra nån annan gång.

MonasUniversum sa...

Du är fan störd i hela jävla huvudet!!

Och tur är väl det. Annars skulle jag väl aldrig få skratta.