måndag, augusti 31, 2009

Milk it

Åkte buss imorse. Satt bredvid en tjej. Hon luktade leverpastej. Och jag lyssnade på Madonna som bor i min musikmaskin. Tänkte att jag också skulle vilja vara på den där ön, la isla bonita. För det är en väl en ö? Mina kunskaper i det franska språket är inte goda. Men jag hamnade inte på en ö och jag blev inte kär i San Pedro, jag hamnade på ett jävla universitet. Och här sitter jag och lyckas skriva ungefär två ord i timmen. Det är inget godkänt tempo. Men det är tyvärr så, jag får fan kramp när jag inte får bestämma innehållet själv, det går bara inte att skriva något. En jävla bra egenskap det där. Tittar förundrat på en kärring som släpat med sig en mjölkliter till kaffetermosen. Kaffe dricker man svart eller inte alls. Dumheter. Jaha, nu gick det förbi en kille i Takida-tröja, det där jag har hört om att svensk psykvård inte fungerar stämmer väl då antagligen.

Nu ska jag kissa.

Hej då. 

3 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jag citerar Peter Griffin: "La Isla Bonita? Not a real island, I looked it up."

Yvette sa...

Haha "Bought a globe! Couldn't find it".

Wayne sa...

Anna: Han är klok den där Peter.

Yvvan: Precis.