fredag, augusti 21, 2009

Summer's almost gone

Jag är ledig ja. Det har jag varit sedan Berlin. Jag var förvisso ledig där också, men det blev inte lika påtagligt då. Så nu har jag tråkigt. Jävligt tråkigt. Och så är jag missnöjd. Om jag skulle vara tvungen att beskriva mig själv med ett ord så skulle det tyvärr få bli missnöjd.  För när jag är jobbar eller är på vuxendagiset så vill jag vara ledig och dra mig i sängen och lyssna på P1 och tvärtom. Och när jag är hemma så vill jag vara borta och när jag är borta och ligger i ett tält i Kenya och försöker sova med hyenornas ylande i öronen så funderar jag på vad det är för fel med att ligga hemma på soffan med ena handen tryggt om junioren och den andra om fjärrkontrollen. Det finns alltid en längtan efter något annat och det stör mig.

Och nu är sommaren snart slut också. Men det gör inte så jävla mycket, en extremt överskattad årstid. Höst och vår är bra, inte för varmt och inte för kallt. Vissa saker har varit bra med sommaren och andra saker har varit mindre bra, om jag nu ska uttrycka mig väldigt intetsägande. Till de bra hör i alla fall till exempel att åka båt i Tübingen en ljummen torsdagskväll och vincykelsemester för en afton med Soda. De mindre bra tycker jag att vi lägger åt sidan, men jag har fan inte sett någon igelkott än och det smärtar mig.

Nu har det kommit oroväckande uppgifter angående bröllopet också. Jag trodde i min enfald att jag i rollen som best man bara skulle sitta i kyrkraderna och rulla tummarna och få ont i ryggen och ha dåligt samvete inför Gud för att jag aldrig var så motorintresserad och ville ha en moped så att jag konfirmerade mig. Och sedan langa över ringen lite diskret. Och sedan sätta mig igen och kanske hinna med en låtönskning.
– Spela Tears in heaven!
– Sccch, var tyst nu Wayne, den spelar man dessutom bara på begravningar. Och dra upp gylfen.
– TEEEAAARS IIIN HEEEAAAVEEEEN!!

Men icke.

Tydligen så ska jag gå med genom kyrkan fram till altaret tätt bakom de älskande och se lite dum ut. Det vet jag inte om jag känner mig så bekväm med. Till viss del för att det gör mig nervös. Men mest för att jag har en sådan otrolig utstrålning och grace, många säger att när jag stiger in i ett rum så stannar allt upp, jag tar liksom över allt, det beror på min naturliga aura. Så tyvärr kommer jag stjäla all uppmärksamhet från brudparet, och det är nog inte tanken. Om jag får kontanter så kan jag gå med på det, annars så sitter jag nog helst och glor bara.

Näe, men om man skulle försöka slå ihjäl den här dagen också då. Det finns en kasse tvätt som måste sorteras och hängas och läggas i garderoben. Det borde väl göras, ty någon annan jävel lär ju inte göra det.

Sen ska jag ta en promenad och leta igelkottar.

 

http://open.spotify.com/track/0p1Kt4QhlaKPYn3dX6EMID

 

 

4 kommentarer:

wettexvärlden sa...

Kan trösta dig med att jag såg en igelkotte igår. En levande.
Om jag möter honom igen, ska jag hälsa från dig då?

Anonym sa...

Kan ju även tillägga att som bestman så håller du brudgummen sällskap innan vigseln och ser till att han blir påklädd och håller sig tillräckligt nykter för att kunna gå upprätt i kyrkan (gäller även dig såklart). Tror även att du ser till att ni kommer i tid till kyrkan. Du ansvarar även för att svensexan blir ett minne för livet men allt det där har du väl koll på?

Tackar för en väldigt underhållande blogg...du verkar ha ett väldigt rörligt huvud (som någon sa till min bror en gång). Antar att det var en komplimang den gången men oavsett vilket så är det menat som en komplimang nu iaf! Fattar inte hur du kan vara singel för du är väldigt underhållande...
Sköt om dig, Titti

sara sa...

jepp, vår och höst är bäst, sommaren är gravt överskattad och vintern borde förbjudas.

och herregud, förbjud svensexor också, det ska väl inte vara ett straff att vilja gifta sig? eller, det ska det kanske, men svensexor är enbart av ondo.

Wayne sa...

Wettex: Ja, det ska du. Och ge honom en kram. En stor.

Titti: Jaha, nykterheten för jag tagit för givet, men det kanske är dags att tänka om där.

Tack ska du ha för komplimangen. Jag fattar inte heller hur jag kan vara singel, men å andra sidan så förstår jag inte så mycket alls.

Sara: En svensexa blir väl vad man gör det till hörru.