måndag, augusti 10, 2009

White wedding

Att förtränga saker är bra. Det är jag ganska duktig på. Nu ljög jag, jag förtränger inte alls speciellt bra egentligen för det ligger alltid i bakhuvudet och bråkar. Jag är snarare duktig på att skjuta upp saker.  Idag slog det mig att det snart är bröllop, eller snart och snart, det är ju fan inte imorgon. Men tiden går ju ganska fort, det svinet, och jag hinner inte alltid med.

Jag måste köpa en kostym. Fan också. Jag vill ha en kostym, men jag orkar inte med själva inköpsprocessen. Antar att man måste prova en kostym. Fan också igen. Det är helvetet på jorden, och att det finns människor med en sån pervers läggning att de bloggar om mode och små smycken och pantalonger och skit på heltid oroar mig. Det går utför med allt. Man borde kunna vara best man i jeans och t-shirt och sneakers tycker jag, herregud, hur farligt kan det vara egentligen.

Och så måste jag skriva ett tal. Det kommer gå åt helvete som det känns nu och det blir något likande med följande:

Jaha, jomen det här var ju kul... med bröllop och allt... ja vi skålar väl för det lyckliga paret då. Var inte blyga inför glaset nu!

Just ja, förresten det glömde jag säga, om någon är sugen på att göka lite avspänt sen så kommer jag stryka omkring i skogsbrynet där borta... du i vitt där kanske? Nähä nä, men jag sopar i mig lite till så får vem som helst komma bort sen.

Fan också.

Nu ska jag äta middag. Korv med bröd. God natt. 

5 kommentarer:

Mona sa...

Testa med Grosshandlarn på Vasagatan, har för mig att där kostar det inte skjortan att handla en kostym.

MonasUniversum sa...

Och vad du än gör så köp nu en KLASSISK kostym! Och så ger du fan i att förändra kroppsformen. Då behöver du inte köpa en ny kostym de närmaste decennierna. För med tanke på hur frekvent du kommer använda den, så lär den ju inte bli nött direkt.

Unknown sa...

Jag har smygit runt här ett tag nu och tagit del av dina briljant skriva inlägg och jag tyckte att det var dags att kliva fram i ljuset.

Lycka till med kostymköpet!

// Ida
http://eldnatt.blogg.se

Anonym sa...

Du kommer säkert att göra succé för skriva det kan du.
Håller med MonasUniversum, köp något klassiskt.

Den där Linda sa...

Talet kommer gå till historien som ett av det bästa någonsin. Synd att inte världen får höra.