torsdag, augusti 27, 2009

I'm every woman

Den här hösten kommer att ha ett afrikanskt tema. Kanske även våren, det beror på. Men det där orkar jag inte gå in på just nu. Men tjejtemat på bloggen den här veckan fortsätter, alltså vikt och tjafs och träning.

För att mota Olle i grind, som det så fult heter, så gick jag på ytterligare ett pass idag för att skjuta upp träningsvärken och likstelheten. Ungefär som att ta sig en redig återställare efter en hård natt. Fast det gör man med fördel bara på semesterresor, på hemmaplan känns det mest skabbigt. Instruktörskan på passet var het och jag hade lite svårt att koncentrera mig. Men jag lever fortfarande och det är ju alltid något.

Har även ätit tjejig middag som inte innehöll korv med bröd. Och eftersom det är tjejtema så bjuder jag på en bild. Det ska man göra som tjej, fotografera sin mat.



Isberg, tomat, rödlök, pesto, ägg, riven ost, oliver och bacon för att få lite balans. Jätteenkelt. Jättesmarrigt. Men jag orkade bara äta hälften, så resten får bli matlåda imorgon. Det är också tjejigt.

Ikväll ska jag nog ta en fräsch promenad och veva mycket med armarna. Jag kommer dock inte bära keps, för det här en tjejvecka med stil och finess.

Sen ska jag väl gråta hejdlöst och omotiverat och vara slug och lömsk och ondskefull och beräknande och otrogen och mentalt hugga nån oskyldig stackare i ryggen och sedan hetsäta mörk choklad eftersom det är så förbannat jävla nyttigt.

Vi hörs imorgon då.

Kjamiz

10 kommentarer:

sofia s sa...

Om du vill få ytterligare träning av det mentala slaget tycker jag att du ska börja på min halvfartskurs i barnlitteratur. Man fick kaffe och kaka, och tre av fem deltagare är från Tyskland. Sen pratar man om Tove Jansson. Visserligen inte helt tjejigt, men ändå denna tjejs hetaste tips.

Anonym sa...

hahahahaha!!!!!

... sa...

haha kjam..hah

wettexvärlden sa...

Har du slagit i huvudet?!
Kjamis!?

K J A A A M I S?!?!?!

Herregud lilla hjärtat. Nu blev jag orolig.

Wayne sa...

Sofia: Det låter intressant, men är det tyskar eller tyskor?

Wettex: A men det är ju tjejvecka fattar du väl, då skriver man så. Snart kanske det blir tantvecka, då kan du och Mona få vara med.

Fatima sa...

Precis så. Ha ha ha ha

wettexvärlden sa...

Tack gullet det ser jag fram emot!

Sture Allén sa...

"träningsverken"? För helvete, är du full eller?

sofia s sa...

En tysk, två tyskor. Fast en av tyskorna är ca 60 bast. Den andra är i normalålder. Så där tyskt helylle som de är.

Wayne sa...

Sture: Jag var nykter. Det stör mig ännu mer, får skylla på finanskris och stress.

Sofia: Det låter bra, allt går.