torsdag, augusti 20, 2009

Sick of myself

Jag är mycket sjuk. Det kommer vätskor från alla hål förutom naveln, där är det igenpluggat. Misstänker Ebola, svininfluensa eller dålig mat nere från hörnet. Och eftersom jag lider för konsten så har jag skrivit en dikt, omringad av mina sjukdomsplågor. Läses med fördel högt med släpig och jävligt dryg göteborgsdialekt.

Vem är du?

*plats för konstpaus*

vem är jag?

*konstpaus igen*

åh, åh
levande charader

spelar alla roller så bra.

Högt över havet
och bort över land.

Vem är du?

*konstpaus*

Vem är jag?

Jag är natt
du är dag
liksom eld och
vatten.

åh, åh
levande charader. 

2 kommentarer:

Bogey sa...

Är det så att herrn inte kan skilja på göteborgska och finlandssvenska?

Wayne sa...

Är det så att herrn menar att jag inte skulle ha skrivit mästerverket till dikt själv? Är det så herrn menar? Respektlöst!