torsdag, augusti 06, 2009

All those beautiful boys

Samtal med kvinnan som utger sig för att vara min mor.
– Jag åker till Berlin nästa vecka.
– Jaha, men va kul! Det blir säkert roligt.
– Ja, det blir fint.
– Vem åker du dit med då?
– Det blir bara jag, jag åker med mig själv.
– Okej, men det är ju inga problem, det har du ju fixat förr.
– Jaja, jo, det är det löser sig vet du.
– Har du... ehum... nån vän i Berlin att träffa eller?
– Vad menar du med vän?
– Näe men alltså...
–Hade du menat en vän som i en kompis så hade du sagt en kompis och hade du menat en tjej så hade du sagt en tjej, men nu använder du ordet vän vilket jag i så fall tolkar som att du håller det öppet för att jag skulle vara bög!

– Det gör jag väl inte alls det!
– Jo, det gör du, men så är det inte.

Och sen var det bra med det. Anledningen till min reaktion var att när moderskeppet lite nervöst skulle avslöja att en släkting var gay använde ordet ”vän” för några år sedan. Släktingen bodde i Belgien eller något annat land där flamländska tillämpas.
– X kommer hem över jul.
– Jaha? (jag brydde mig inte så mycket, blod har aldrig varit tjockare än vatten i min värld, antingen så gillar man varandra eller inte och skitsamma om det är släktskap inblandat eller inte)
– Jaa, han har med sig en vän!
– Jaha, en tjej eller kille?
– En kille.
– Är det något du vill säga eller?
– Vadå?
– Men va f... han kommer hem över jul, har med sig en manlig vän. Tror du själv att de bara dricker bärs och spelar tv-spel och snackar brudar? Säg direkt att han kommit ut ur den där garderoben istället!
– Okej, X är homosexuell.
– Jaha, men du, nu har ju varken du eller jag en katolsk inställning till livet, så lägg inte så mycket fokus på läggningen du, utan var glad för att pojkstackaren är kär.

Och sen åkte moderskeppet till de flamländska regionerna på gaybröllop något år senare.

Och angående bögar så hörde jag nog ordet bög första gången när jag var runt sju år och far ringde farmor och ljög ihop att Ingemar Stenmark var bög. Herregud, den norrländska farmodern höll nog på att ramla in i tunnbrödsugnen när hon fick reda på att bygdens son var en bender.

Jaja, nu ska jag lägga mig i bingen och tänka på tjejer.

Natti.

4 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Alltså. Man HJÄLPER varandra. Nu går du in och klickar på den där jävla länken och gör vad det nu är man måste göra.

Sen går dut ned till det där andra och lägger till dig där också, om du nu inte redan har gjort det.

Jag måste komma förbi dom där jävla fjantarna på Bloggportalen så att det händer nåt i mitt tråkiga liv. Annars måste jag lägga av. Jag har tråååkigt.

Men du. Är det inte nåt idrotts-kör därborta i Berlin nu? Nu blev jag nyfiken, vad ska du där och göra EGENTLIGEN?

Wayne sa...

Jajaja, jag skaaa. Men inte just nu, för jag måste åka till jobbet.

"Sen går du ned till det där andra och lägger till dig där också, om du nu inte redan har gjort det" - du sitter väl inte och skriver snusk såhär på morgonkvisten?

Det är VM i friidrott ja, men det skiter jag fullständigt i. Hade tänkt att gå på fotboll men Hertha Berlin spelar borta. Så jag ska väl bara semestra och komma bort. Dricka öl, äta mat, bläddra i skivbutiker och titta på fruntimmer, sånt där man gör på semester bara.
Följ med vettja, kan nog bli... intressant, och bra för dig att få bo i sovsal på hostel och hänga på ljusskygga barer och dricka enkla öl ur småskitiga glas.

MonasUniversum sa...

Så länge jag kan ha på mig alla mina diamanter så är det lugnt. Fast är det okey om själva sovningen sker på ett..hmm..något bättre hotell kanske? I övrigt så är jag på.

wettexvarlden sa...

Som sonen sa; man är väl inte bög för att man suger av en kompis...

Och nej, hans flickvän är sockervaddssöt.