lördag, augusti 08, 2009

No rest for the wicked

För helvete, här åker man ut på landet för lite lugn och ro till kvinnan som utger sig för att vara min mor. Och lugn och ro hade jag till en början, först blev jag serverad mat och efter det sippade jag på två flaskor rött i sällskap av ett korsord och Bodil Malmsten som sommarpratade och spelade Dylan och Waits och verkade klok i största allmänhet.

Men givetvis skulle grannjävlarna komma över och störa. Och nu är det en massa tantkackel om svamp och skit på altanen och det skrattas högt som det gör när vuxna människor nosat på ett halvt glas vin.

Nu går jag och lägger mig och läser istället. Fi fan.
God natt.

2 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Typiskt! Att aldrig en man kan få en lugn stund med sig själv när så krävs...

Wayne sa...

Ja, det är bedrövligt att vi män aldrig kan få ha det bra.