fredag, december 18, 2009

Together in electric dreams

Jag har uppesittarkväll med lite dystopisk hiphop från Amerika och rimmar på paket. Paketen finns inte rent fysiskt än, bara i tanken. Och jag rimmar mest åt de där karlslokarna som nästlat sig in i familjen. Han den gamle önskar sig tydligen en ”god whiskey”. Det där med att den ska vara god irriterar mig. Hade han bara sagt whiskey hade jag kunnat köpa en flaska Explorer eller Marinella, men nu ska den tydligen vara god.

Och eftersom whiskey bara är för kärringar så kan jag inget om dryckeshelvetet, men jag antar att en god whiskey är lika med en dyr whiskey. Fan också. Jag har därför inte rimmat något till honom av ren princip.

Så jag har egentligen bara kommit fram till ett rim, tillägnat den yngre odågan som har börjat störa jultraditionerna med sin närvaro – svågerjäveln. I grund och botten en bra typ, men ändå. Han borde ändå sköta sitt på annat håll.

”God jul
jag tänker inte rimma på att du skulle vara ful.
Så nu slutar jag med att försöka få liknande ord komma efter varandra.

Här är din julklapp.
Jag respekterar din hobby, men tycker att den är på gränsen till osund.
Och du ska ge fan i min lillasyster.
Hade jag varit du så skulle jag sova med minst ett öga jävligt öppet i natt.
Grattis på jul
önskar han som slår en knuten näve i en handflata och blänger på dig just nu.

PS – Ett förtydligande bara, du ska alltså sluta bo och vara förlovad med syrran och passa dig ytterst noga."

Här kommer ett julkort till alla som vill. Det är jävligt opersonligt och den som tar åt sig borde tänka om. Jag har för övrigt sagt God jul vid minst ett tiotal tillfällen senaste tiden, och menat det kanske 1,3 gånger på sin höjd. Förbannat innehållslöst uttryck. Julkortet är dessutom återanvänt från förra året, jag är en jävla miljövänlig typ och en fantastisk människa.

Eat my fuck.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, jag skymtar en hand! Lille vän, du får sluta gömma dig snart faktiskt.

Jocke sa...

Helt rätt, visa karljäveln att han inte bara kan storma in i familjen. Övrigt det bästa julrimmet jag någonsin läst.

Unknown sa...

Jag tyckte det var skitdåligt. Det rimmade ju inte!

patrik sa...

Men god jul på dig själv,menar det faktiskt.

Sockiss sa...

hoppas du får bra julklappar! Själv tror jag sambon fick svinis i julklapp. Han dör nog snart... sååå... vill du ha mit nummer då? ;) go jävla jul!

Malin sa...

Så det går bra att inte röka med andra ord?

Hanna sa...

Jag tyckte att masken var obehaglig... vadå God Jul?! :S

Wayne sa...

Anonym: Nej, det får jag faktiskt inte alls det.

Jocke: Precis, han ska fan få! Och tack.

Maja: Det gör det visst det, läs om och läs rätt.

Patrik: Tack så mycket.

E: Om han dör så tror jag att det kan vara klokt med lite andrum för dig ett tag, men så kanske.

Malin: Det går väldigt bra, jag är duktig.

Hanna: Du skulle bara veta vad som finns bakom masken, så gnäll inte nu.

StigmataHandjob sa...

Jag gav min brorsa en bildörr i julklapp en gång, med tillhörande rim. "Byggsats modell stor, på danska heter snöre snor" är nog det finaste man kan komma på här i livet.