lördag, december 19, 2009

Love is colder than death

Var nyss och köpte sällskap i form av sex burkar folköl.

– Fryser du? frågade mannen bakom kassapparaten.
– Ja, sa jag.
Har du ingen tjej?
– Ööh ... nej.
– Det är därför du fryser!
– Vad?
– Du har ingen tjej, det är därför som du fryser så.
– Mm, så är det säkert.

Frysandet kan eventuellt också ha berott på det är ungefär femtioelva minusgrader ute, och att mina vantar ligger i en jävla bil. Nu ska jag leka med det nyinköpta sällskapet, vi ska lyssna på tuff musik och prata känslor och leka charader och liggdansa på soffan och sprätta med benen och ha långkalsongsparty. Och diska.

Dagens ros går till Tindersticks som besöker Sverige i vår. Äntligen något att se fram emot i denna kompakta jävla gråskala till vardag.

Dagens ris går till idioten som skulle betala drygt 4000 kr till mig på Samhall med jävligt skrynkliga tjugolappar och enkronor. Och till borgarna förstås, men det riset är permanent.   

Hej då era jävlar. Nu dyker vi – och önskar att vi vore långt, långt borta och på väg. 

5 kommentarer:

sara sa...

fifan, jag har diskat så jävla mycket de senaste dagarna. matlagning till 60 pers kräver sin köksutrustning.

Maja sa...

Klok man bakom kassaapparaten.

Sockiss sa...

han kändes lika logisk som en tjej. en JÄVLA tjej.

Peter sa...

Och där en subtil KSMB-passning. Vackert!

Wayne sa...

Peter: Snyggt att du tog den.