tisdag, december 29, 2009

Big cheese

Eftersom jag antar att det är mest kvinnor som läser det här så försöker jag ibland anpassa mig och skriva om sånt som kvinnor gillar att göra. Här kommer därför ett litet husmorstips:

När du städar badrummet, glöm det där med trasor och skit. Det är så jävla tv-shop. Ta helt enkelt bara och blås av allt med vattnet som du hittar i duschslangen. Handfat, spegel, toalettstol, bidé och golv – allt på en gång. För bort det överflödiga vattnet på golvet med en handskrapa till brunnen, låt resten självtorka under natten. Och glöm för fan inte att le under processen. Lätt som en plätt. 

Varsågoda, jag hoppas att tipset kan underlätta er vardag.

Bonushusmorstips: Lägg osten i en plastpåse eller under locket på ett sånt där borgarfat i kylen, annars kan den lätt försämras i kvalitet. 

7 kommentarer:

patrik sa...

Så städade jag badrum i min ungdom, men då bodde jag i hyresrätt, så nu är det nog trasa som gäller.

Sockiss sa...

fniss. det är visserligen jag som städar badrummet i det här hemmet. och jag gör rent allt med duschslangen. men du menar att ingen förbehandling alls behövs? ingen scotch brite och badrumsspray? då har du aldrig bott ihop med en grabb som jobbar med grus och sand hela dagarna. LERA stavas det.

EHA sa...

vi kvinnor hade gärna städat så om det inte vore för att männen klagar så överjävligt när handduken är dyngsur när det är dags for vecko-duschen. Skulle iofs kunna funka om männen kunde tänka sig att vara nakna och närvarnde under själva städningen av badrummet. Två flugor osv. Kanske till och med tre om man har tur.

Marie Larsson sa...

En får tacke.

Anonym sa...

Skulle precis prova knepet... tänkte passa på när orken infann sig och barnen sov.. kom dock i sista stund på att badrumsgolvet har fall åt fel håll (upptäckte det när tvättmaskinen krånglade en gång och jag blev tvungen att tömma ut vattnet.. ) ..men skall omgående vidarebefodra det till mina stackars utarbetade vänner ;-)

wettexvärlden sa...

Lilla hjärtat jag tror du får komma hit så att tant kan lära dig hur man gör. På riktigt.
Ostar ska inte ligga i kylen, de ska ätas.
Puss lille gubben och ta det lugnt med folkölen på nyår!

Wayne sa...

Patrik: Jag förstår inte skillnaden, men okej. Så länge du är nöjd.

E: Med rätt metod behövs inget förarbete oavsett lera eller ej.

EHA: Nu tycker jag att du generaliserar män på ett mycket dåligt sätt.

Marie: Varsågod.

Anonym: Attans, men för tipset vidare till dina vänner. Det mår de säkert bra av.

Wettex: Jag dricker faktiskt mellanöl och vin. Men du - gott nytt år på dig.