tisdag, december 08, 2009

Crazy bitch

Men titta vad jag har jag gjort igen!

Jo, ni ser helt rätt. 

Jag har hällt ris i en cylinderformad behållare som helt uppenbart är avsedd för kaffeförvaring. Där har ni den yttersta formen av dårskap. Konflikten i att hälla ris i en kaffeburk gör det hela så galet. Det händer att jag gör så ibland. Jag är så jävla galen och full av helt sjuka upptåg så att jag nästan blir rädd för mig själv.

Jag är galen, helt jävla gaaalen, sitter jag här och skriker på göteborgska. Det är mycket viktigt att det skriks på just göteborgska. Precis som hokus pokus måste skrikas på hittepådanska. Låter ungefär – hoogus poogus.

Men nu ljög jag, här skriks ingenting, det muttras litegrann över hur jävla dålig Bosse Pettersson är som så kallad expertkommentator. Annars är jag tyst.

Och det är inte speciellt galet gjort att hälla ris i en burk som det står kaffe på. Det är bara en förvaringslösning, inte svårare eller konstigare än så. Burkjäveln får dessutom stå gömd i skafferiet eftersom den är så jävla ful så det är ändå ingen besökare som noterar det okonventionella agerandet.

Jag är därmed inte galen heller. För galna människor äter kattungar till frukost eller placerar kanyler i sandlådor eller trycker ner pålar i botten på badplatser eller röstar på Sverigedemokraterna eller skickar bomber till folk eller sänder 242 sms om dagen till den där tjejen som skymtades på en stadsbuss för tre år sedan. Sånt gör inte jag. Jag är frisk.

Jag är ungefär lika jävla galen som någon som beskriver sig som helt crazy efter att ha haft på sig ett omaka strumppar under ett par stövlar. Idioter.

Nu ska jag fortsätta att hytta med näven åt tv:n och svära lite tyst när Bosse pratar.
Och tänka på hur det skulle kunna vara, och inte på hur det är.
 
Måtte dårskapen förhindra vansinnet.

Hej då. 

4 kommentarer:

Maria M sa...

Det är inte ris, det är plast korn! Ris är basmati, jasmin, råris, inte plast korn!!

Men helt krazzyyy är det ju, att du törs!

Sockiss sa...

o så vågat! jag var helt craaaaazy idag jag. jag gick ut utan smink på mig! fast så brukar det nog vara, så i Kissies bloggverklighet kanske man borde läggas in eller nåt.

Yvette sa...

Kan vi konstatera att mitt "wild and crazy" igår skrevs med en stor portion ironi?? Typ som "ska du inte åka till stockholm och se takida?".

Wayne sa...

Maria M: Det är ris. Det står på paketet. Punkt.

E: Det var en aning vågat ja.

Evert: Du har fått ditt svar du.