tisdag, december 08, 2009

The sign

Något av fruntimren ur Ace of Base har släppt en bok. Det är inte så viktigt, vad som bör belysas är det faktum att poporkestern i början på 90-talet släppte en skiva med namnet The sign. Skivan har sålts i runt 23 miljoner exemplar.

Nu skulle man ju lätt kunna tro, om man är naiv och blåögd, att namnet ska uttalas just the sign, med sign som då syftar på tecken eller symbol. Men det kan likaväl uttalas - design.

Och vad kan vi dra för slutsats av det? Jo, att designerrörelsen ligger bakom allt, den är förmodligen världsomspännande och det lär finnas en dold agenda. Rörelsen styr antagligen allt. Vart är den heliga graalen? På vilket sätt är Lars Wallin inblandad? Finns kopplingar till Camilla Thulin?

Det är sånt jag ska ta reda på, och jag återkommer när jag har mer kött på benen. Det kommer bli banbrytande. Beware!

Nu ska vi se vad dagen har i sitt sköte.

Jag hoppas dagen har vårdat sin intimhygien.

7 kommentarer:

Bogey sa...

Det glädjer mig att gubbsen Josefsson och Guillou har värdiga efterträdare inom den grävande journalistiken.

Lennart Pettersson sa...

Alltså, nu får jag fanimej ångest. Det kliar i ansiktet och fan vet om inte skrevet också ska ha sig en omgång... Lysande, Wayne! Kopplingen till The Sign och Design går inte av för hackor. Väntar på mer kött!

Eva-Lotta sa...

Som Ulla Skoog sa-Vem vet vad framtiden har i sitt sköte,jag vet knappt vad jag har i mitt!

Håkan sa...

Sant, sant sant. Vilken roll har mode-bloggerskorna? Läskigt det här... Annars lyfter jag på hatten för Lennarts kommentar, ren världsklass!

Jocke sa...

Tunga saker. Instämmer också med Håkan angående Lennarts kommentar.

Sockiss sa...

oh! da 'ace of base' koden nästa?? Ingen Dan Brown kanske... Men en Wayne Brown?

Wayne sa...

Bogey: Tack, det känns skönt att höra att du tror på mig.

Lennart: Tack du med, jag är något på spåren och återkommer så fort jag vet något.

Eva-Lotta: Nu tänkte jag väldigt fel och framför mig Kristina Lugn+sköte. Det var sådär. Och elakt mot Ulla.

Håkan: Såklart att modebloggerskorna är en del av det! Det här är större än vad jag först kunde ana.

Jocke: Tungt och skrämmande. Och tack.

E: Det här är på riktigt, det är inte Dan Brown. Men en det kan nog bli en bra bok av det hela.