lördag, december 26, 2009

Let's do it a dada

I senaste Fokus går det att läsa lite om marknadströjor, med bland annat trycken Fuck you - I drive Scania, Riktiga män rakar pungen med vinkelslip och Ät gul snö – det kan vara öl. Tröjor med energirycken Monsters logotyp säljer dock tydligen bäst. Då poppar givetvis en liten fråga upp i döskallen: Vem i helvete köper något dylikt?

Utgifter på 5500 kr, inkomster på 6300 kr. Det krävs inte någon magister i ekonomi eller glasögon för att räkna ut att januari inte kommer bli speciellt ösig.

Jag är fortfarande jävligt rökfri. Tack, tack för applåderna.

Hej jävla då.

Ps - Nu köptes det precis en biljett till Tindersticks, januariöset blev genast ännu mer avlägset.

5 kommentarer:

Sockiss sa...

vissa tischor är inte okej. inte ens i white-trash träsk. köpte en tischa med ett nygift par till sambon, där bruden var lycklig, men brudgummen ledsen, under står det skrivet i stor text : Game Over. han log och tyckte jag var förståndig... för att vara tjej.

sara sa...

menar du att den kvalificerar som okej eller ej okej?

Linda sa...

Jag såg en gubbe som hade en "Riktiga män rakar pungen med vinkelslip" på Ica Maxi en gång. Han hade träskor också. Och jeansjacka. Hans fru såg ut som Anki Bagger i håret. Hans fru hade bröstvårtorna i höjd med naveln.
Slut på meddelandet.

marie m sa...

Jag såg en tshirt i Amsterdam för många år sen , som de stod: why drink`n drive when you can smoke`n fly. Tyckte ja va kul, men köpte den icche!

Sockiss sa...

sara: den är inte okej. men min kille har usel smak. och jag gör allt för att ständigt vara snyggast i sällskapet. såskareva!