torsdag, december 10, 2009

Been smoking too long

Stoppa pressarna, ring Aftonbladet: 

På måndag, 091214, ska jag sluta röka.

Jag har tillsatt en personlig övervakare för att detta ändamål ska efterlevas. Övervakaren kommer inte kunna bevaka mig fysiskt, men att ljuga inför övervakaren bör leda till ett själsligt armod. 

Och den som ljuger slutar sina dagar brinnandes i helvetet med en sparkad bockfots avtryck över käkpartiet.

Jag lider redan martyrdöden tusenfaldigt.

Med vänliga hälsningar
Wayne Nilsson

14 kommentarer:

Yvette sa...

och sen tar vi snuset.

Sockiss sa...

lycka till. att sluta röka är lika svårt som att låta bli att ha en sexdrift. basattuvet

Louise sa...

Gud vilken skön vinter du ska ha! Inte behöva springa ut i kylan hela tiden ..

Bogey sa...

Jag minns hur det var när jag slutade röka 1987. De första 10 åren var värst. Numera händer det bara någon gång i månaden att jag vaknar kallsvettig med ett enormt röksug. Lycka till!

Kristina Öijeberg sa...

Lycka till!
Jag slutade när jag ville bli gravid - ganska bra morot. Kom på nåt som triggar just dig. Varför ska du sluta? Skriv ner! Titta sen på listan när det känns jobbigt. Och ta en snus.

Maja sa...

Jag säger Lycka till!

Sånt kan vara besvärligt. Jag stöttade min vän nar hon skulle sluta med örtsalt. Hon svettades i veckor.

Malin sa...

Vadå, snusar du också?

Marie Larsson sa...

ojojoj modigt att outa detta på bloggen. ska verkligen komma ihåg att blåsa mycket rök i ansiktet på dig nästa gång vi ses.

MonasUniversum sa...

Lite vuxenpoäng där tror jag visst.

Det tar sig...

Wayne sa...

Everten: Nej, det gör vi inte.

E: Sexdrift är ändå så jävla 90-tal, så den bryr jag mig inte om.

Louise: Ja, det ska bli skönt att få sitta inne hela tiden.

Bogey: Tack för uppmuntran, gubbtjyv.

Kristina: Tack du, ska fundera på det där.

Maja: Det är så mycket som är besvärligt, så det ordnar sig nog.

Malin: Living on the edge!

Marie: Jag är väldigt modig, och blås på du.

Mona: Mmm.. men jag kommer aldrig bli lika gammal som dig.

Malin sa...

Kan det vara någon match att sluta röka om man får snusa? (Och jag är inte helt bakom, snusade själv underbara Ettan lössnus i 24 år...)

Wayne sa...

Malin: Det är nog mest vanan som blir svår att bli av med.

icki sa...

Jag har ingen sexdrift men sluta röka gick likväl åt helvete.

Malin sa...

Klart det är vanan, jag längtar fortfarande efter en fet snus flera gånger i veckan. Och då slutade jag för 2 1/2 år sedan. Men du, om du har bestämt dig - och då absolut på riktigt - då kommer du att klara det. Lycka till!