onsdag, december 09, 2009

A cruel taste of winter

Det är väl inte fult gjort, att först efter ha fått egna klappar på julafton vänligen men bestämt förklara att man själv inte köpt några och liksom på något skenheligt sätt skylla på en protest mot masskonsumtionen?

Nej, det är det nog inte. Bra. Då är vi alla överens om det.

För övrigt så vandrar fjällämlarna norrut om vintern. Där kalasar de på nötter och frysta bär. Sedan dör de. Så är det. Tänk på det en liten stund. Nu ska jag göra något viktigt. Hej då. 

4 kommentarer:

Caterine sa...

En stilla önskan. Vill du vara så rar och berätta vilken nöt eller vilka nötter som lämmlarna knaprar på här uppe i kalla norden? Eftersom jag har en satans massa ekorrar som det kostar en halv förmögenhet att livnära (jordnötter på coop) så tänkte jag att jag kunde ägna helgerna till att samla in lite nötter, jaa, istället för på coop då. Tacksam för svar.

Sockiss sa...

eller bojkotta julen helt? men då blir man ju lemlästad verkar det som. I sverige måste man tycka som de flesta. annars får man kvarsittning.

Maja sa...

Jag hoppas verkligen lämlarna får para sig mellan snaskandet och döden. Annars ser jag ingen mening i det. Och fryser de ihjäl? Varför springer de norrut?

Julen julen. Min bror har kört din strategi i ett par år, vi andra tycker lika bra om honom för det. Men vem vet, din familj kanske inte är lika förstående.

Wayne sa...

Caterine: Jag tror nog att det är nötter som nötter. Men det är väldigt fint av dig att livnära ekorrna. Fortsätt med det.

E: Nejdå, det blir man inte.

Maja: De parar sig alltid, och anledningen till att de springer norrut är okänd. Jag har en väldigt snäll familj, och din bror verkar klok, ge honom en klapp på axeln.