måndag, december 14, 2009

The smell of today is sweet like breast milk in the wind

Det är ju inga konstigheter att sluta röka, jag fattar inte vad folk yrar om.
Antingen så röker man, eller så gör man det inte. Det är bara att välja, svårare än så är det tydligen inte. Det var visserligen lite stirrigt imorse. Var en aning orolig för att morgontoaletten skulle utebli, och att det skulle komma en panikartad attack på bussen. Men björnandet gick bra, så nu vet ni det. Frågor om björningsprocessen? Nej, okej, bra.

Jag har alltså inte rökt. Jag har heller inte tagit på mig själv, på det där sättet som får änglarna att generas och Gud att rasa och skicka en ytterligare några steg längre från himlen varje gång det sker. Det är lika bra att ge fan i allt på en gång.

Jag är ren, världen ligger för mina fötter. Ge mig prinsessan och halva kungariket. Det förtjänar jag nu.

Och ja, man ska vara kaxig om ickerökning efter mindre än ett dygn.

Hej då. 

9 kommentarer:

Sockiss sa...

heja heja! själv funderar jag på att börja röka ännu mer. bara för att jävlas med mig själv. tänkte se vem som vinner liksom.

Maja sa...

Jag funderar på att börja. E, du kanske kan ge tips om hur man bäst trappar upp?

ss sa...

jag slutade förra måndagen! så jävla svårt e det fan inte

anna sa...

jag antar att det inte finns en chans att du inte har läst claes carlssons 'lång fin blond'...men om du av okänd anledning har missat den, get it now!

Tariq Aziz sa...

Master of my domain!!

Wayne sa...

E: Det tycker jag att du gör helt rätt i.

Maja: Du tar och lugnar dig.

ss: Det är faktiskt inte alls svårt. Och folk tjtar om medaljer och skit, herregud.

Anna: Aldrig hört talas om, men den får jag väl kolla in.

Tariq: Precis.

Sockiss sa...

Maja: Börja med att kedjeröka en vecka i sträck, INOMHUS, och sen kan du inte vara utan.

anna sa...

hej igen. det är sent, men detta är berlin så jag antar att du förstår. ge mig din adress så får du den i julklapp av mig. den är för bra för att missa.

Wayne sa...

Anna: Jag förstår om Berlin. Tack så mycket för tanken, men du ska inte behöva ge mig nån julklapp. Jag lovar dock att läsa boken, verkar intressant.