söndag, juli 12, 2009

Zoo music girl

Idag har vi varit på utflykt, Soda och jag. I picknickkorgen hade vi mineralvatten och snus och cigaretter. Det är tufft att både snusa och röka, living on the edge liksom. Men cigaretterna ska jag nog sluta med, det gör jag visserligen redan ungefär två gånger i veckan men nu känner jag mig allt oftare som en kärring med mysbyxor en slaskig och grå januarimåndagsmorgon utanför Komvux som suger in sina kinder på mentolfimpen och klagar över att sonen sitter på anstalt och att den fjortonåriga dottern smällt in sin andra abort på ett halvår (den fjärde totalt).  

Men vi såg i alla fall en massa olika djur på utflykten. Som till exempel kossor, grisar, bockar, getar (hm… en get, flera getar, jo det måste vara rätt pluralform) och en hund och ett tjog fåglar som var svarta så det var väl måsar eller starar eller kråkor eller något. Vi såg ingen katt, det var bra, synd att förstöra en sådan fin dag med ett kattvåp. Men det var kul att se djur. När jag blir stor så vill jag bli ett djur och ha ett hus vid havet.

Eller så jävla kul var det egentligen inte att titta på djuren, det var ju inte tigrar och myskoxar direkt.

Ikväll ska jag träffa ett fruntimmer. Hon röstar blått, det är nog därför hon är så jävla känslokall. Att vara borgare och kvinna är ingen bra kombination för empatin i världen. Men att avsluta dagen i sällskap av ett borgarsvin känns väl vettigt en djursöndag som denna.

Hej jävla då. 

11 kommentarer:

MonasUniversum sa...

...att vara borgare och kvinna...

Amenhallåförfan.

Jag är både och.

Och jag är varm som en kamin.

Fast det är klart; jag är ju gift en vecka till.

Wayne sa...

Jag vet inte riktigt om jag kan lita på det där.

Men då bokar jag dig från vecka 30. Fan va bra vi kommer få det.

Elisa sa...

Hmm... känns precis som det saknas ett inlägg? *funderar*
Å vad i hela friden är det för fel på katter?

Linda sa...

Glöm inte att göra slut med Mona när David har hittat Palmevapnet bara. Vi har en deal du och jag, sossegris.

Louise sa...

Du? Jag är nog lite kär i dig. Så jävla bra blogg.

MonasUniversum sa...

Louise dear, du får ställa dig i kön. Vi är många på tur här.

Anonym sa...

Du, our place with the beer by the river onsdag kl. 19.30?//Peachy

Wayne sa...

Elisa: Katter är elaka och farliga.

Linda: Men alltså, om han hittar vapnet så lär han ju bli poppis. Ska du inte ha kvar honom då? Eller du kanske säljer honom när marknadsvärdet stigit? Jo, så är det nog. Klassiskt blått profittänk. Men dealen är kvar, det är den.

Louise: Tack ska du ha. Jag kan vara lite kär i dig också om du vill.

Mona: Lugn, du är ju först.

Peachy: Det blir bra. Du bjuder. Jag ska dricka nio öl.

Linda sa...

Ja, precis. Hittar han vapnet så blir han poppis och risken finns att han skaffar sig en blondin med betydligt mindre snorsch, och betydligt större tuttar. Eller nåt. Mindre hjärna kommer hon ha också.

Wayne sa...

Aha, ja men då gör du rätt val. Stora lökar och en mesig krok är jävligt överskattat. Liten hjärna också. Även om det ibland kan underlätta saker, dock inte hållbart i längden.

Jess sa...

Äh vad tråkigt. Har stora problem med vad ni skrev här, eller så är jag bara ovanligt känslig denna period i månaden...*grymtar*
Jag råkar vara född med blont hår, och under puberteten utvecklade jag en "imponerande hylla", som trots allehanda försök inte vill minska?! Tyvärr får jag ofta höra/läsa sådant som ni just skrev; om den lilla hjärnan ni vet.

FYI: vet ni att Einstein hade en sk "mindre" hjärna...;)