onsdag, juli 22, 2009

Ain't gonna rain anymore

“And it ain't gonna rain anymore/Now my baby's gone”

Så sjunger Nick Cave. Men det regnar ju mest hela tiden. Han ljuger alltså, den jävla fittan. Och om jag inte kan lita på Nick Cave så har jag ju bara Blixa Bargeld och myskoxarna kvar.

Människor som jag vill vara kompis med: Nick Cave, Blixa Bargeld, Lena Olin, Stuart Staples, Alf (utomjordingen på tv som äter katter), Siouxsie Sioux och hon den blonda med bruna ögon med liten och förmodligen skön hylla som har serverat mig öl ikväll.

Människor som jag inte vill vara kompis med (extremt kortfattat): Björn Ranelid, Bono, Kristina Lugn, regeringen och majoriteten av väljarna, Per Gessle, Bionda, Lilla Bella eller vad nu dåren i Uppsala kallar henne, Ulf Lundell, Veronica Maggio, fittan på Pressbyrån som är falskt trevlig, Carolina Klüft, Keanu Reeves etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.  

Men sen sjunger Nick Cave


“She ain't coming back no more/Say what you will, I don't care”

Och jag fattar vad han menar, alldeles jävla exakt. Tyvärr. Och därför kommer han vara på vänlistan. Ändå, även om han ljuger ibland. 

Hej jävla då. 

Nu ska jag lyssna på P1 och krama en kuddjävel och vänta på att klockan ringer 05.35.

Repeat cycle. 

Eat my fuck. 

3 kommentarer:

Amanda sa...

Hej du.

Jag har inte gjort detta förut (kommenterat alltså) men nu har jag druckit en hel massa rödvin så då låtsats jag att jag är en tuffis. Vet inte hur jag hamnade här hos dig från början men jag vet att du har förgyllt min vardag i snart ett halvår. Ibland tror jag nästan att jag älskar dig, inte kanske på ett sexuellt plan (det vore ju bara perverst och riktigt jävla konstigt) utan mer som att jag tror att vi skulle kunna vara vänner, riktigt bra sådana till och med. Jag tror du skulle tycka om mig, trots att jag är småborgerlig och allmänt naiv ibland. Summa summarum: Du är bra och jag gillar dig för det.

Kram / Amanda

ps. jag länkar till en liten förlegad blogg jag och min bästis (får man ha en bästis när man är över 20?) hade för några år sedan. Ta den med en klackspark... Jag hade aldrig visat den för någon nykter så gillar du den så kan du tacka fenomenet berusning, annars kan du hånskratta! Båda två känns som rofyllda alternativ... ds.

Amanda sa...

ps nummer 2. (hybrisen är nu ett faktum).

Såg Nick Cave för någon vecka sedan, det var mycket bra.

ville tydligen berätta/skryta om det.

Hej då!

Wayne sa...

Hej du.

Det är alltid fint att vara tuff på rödvin, speciellt en tisdag. Tack för dina fina ord, och ja, vi skulle säkert kunna vara vänner, trots småborgerligheten, och naiva är vi alla.

Nu tänkte jag skriva att jag också såg Nick för några veckor sedan, men det gjorde jag inte för jag låg i ett tält och var full och blöt och kall.

Men jag har sett honom 6 och en halv gång tidigare. Vill bara berätta/skryta om det=)