lördag, juli 18, 2009

Love me like a reptile

Jag befinner mig på landet vid vattnet och aktar mig för andra människor. Men snart måste jag bege mig till lanthandeln för att inhandla proviant och korsord. Man blir alltid betraktad med viss skepsis här. Men om man berättar nyheter från omvärlden, som till exempel att det numera finns en bro som binder Sverige och Danmark samman, ja då blir de imponerade. Fast jag vet inte om jag vågar berätta att USA har en svart president nu, som dessutom heter Hussein i andranamn, för då lär det ta hus i helvete och budbäraren kommer lynchas av en mobb med Helly Hansen-jackor och kepsar med lastbilsmärken och min döda och lemlästade kropp kommer att bli invirad i en sydstatsflagga och inte ens den lokala byhoran kommer att fälla en tår. Därför tar jag med mig en kniv för att kunna freda mig vid eventuella sammanstötningar. Samt en handfull silvermynt att kasta i diket om jag skulle bli jagad, för så fort de får se något som glimmar så kommer de att tappa fokus och interna stridigheter kommer att uppstå om skatten och jag kan fly.

Ikväll hittar ni mig på bryggan med en öl i handen och värk i hjärtat och en längtan i bröstet och ofokuserad blick och i sällskap av P4. Och förmodligen snoken. Jag får inte visa snoken att jag är rädd, då stryper den mig direkt. Man måste vara stark. Ja det måste man. Jag och snoken sommaren 2009.

Ha en fin lördag om du vill.

Eat my fuck!

Inga kommentarer: