tisdag, juli 28, 2009

At home he's a tourist

Jag har ont i höger handled. Jag misstänker en spricka alternativt en förslitningsskada.  Och för den som drog förhastade slutsatser av det så framkallar jag faktiskt inga satser med högern. Det är i vänster hand som det växer hår. Men det onda går säkert över. Om man bara blundar riktigt hårt bara och tänker på något annat.

Det är ungefär tre eller fyra eller fem veckor sedan som jag dunkade in i det här landet från Tyskland. Jag pratar inte längre med tysk brytning. Det gör att jag är bättre än Hasse Majestäts Konungens fru.  Hon har ju haft cirka 33 år på sig att lära sig tala rent, men där har hon gått bet kärringen. Nu ser jag dock att hon utöver tyska och fyllesvenska och engelska även behärskar portugisiska, franska, spanska och teckenspråk. Så det ska hon väl ha en liten eloge för kanske. Men samtidigt så sitter hon ju bara i ett slott och utanför går det en drake eller två och ”Det var en gång... ” ekar som ett jävla mantra i salarna och människor lever lyckliga i alla sina dagar och det finns guldskatter och på slottsgården står hovnarren och imiterar en jävla rödfräs till dalmas som kör speedway för femtioelfte gången och i timmerstugorna jublar pöbeln när dottern ska gifta sig ända tills de förstår att de själva står för kalaset och då ska det tammefan rasas i Hiertas livsverk. 

Så jag menar bara att hon har en massa tid att lära sig olika språk så därför är hon inte så duktig i slutändan ändå.

Men nu var det ju det här med brytningen. Jag vill åka bort. Det var det jag ville ha sagt från första början egentligen.  Helst vill jag åka nu. Precis nu. Men det går inte. Så därför vill jag åka i slutet av oktober när det är soligt men lite kyligt och man knallar runt med någon man tycker om och sparkar i lövhögar och hävdar att man tränar på nacksvingar när man egentligen bara vill kramas.
Men då har jag inte tid.

Det finns en lucka mellan Samhall och vuxendagisstarten. Då är det varmt och jävligt och svetten rinner i rännilar från mellangården längs med benen ner till fötterna och jag får åka själv.
Men ja, det är som det är och bara att acceptera.

Har varit inne på att dra till Berlin igen.  Det tenderar dock att alltid bli så stökigt i den hålan. Samtidigt så pågår friidrotts-VM där då tror jag. Och alla vet ju att riktig idrott utövar man i lag och jagar en boll i någon form och att allt annat är för kärringar. Så jag skippar Berlin. Tror jag. Vi får se. 

Det finns tyvärr ingen b-plan. Men det finns vissa önskemål som bör finnas i den tilltänkta staden:
- Kvinnor med mörka ögon och lite näsa
- Sköna ölsjapp
- Kanske någon sevärdhet eller två som man kan berätta om för barnbarnen att man missade totalt
- En park
- Sköna ölsjapp
- Skivbutiker
- En billig säng

Jag vet inte vart jag ska åka då. Men nu vet jag att ska åka till sängs och läsa en bokjävel och vänta på att fåglarna väcker mig i gryningen.

God jävla natt.




17 kommentarer:

Björn Ranelid sa...

...men jag vet att du då och då framkallar både huvud- och bisatser med vänster hand. För övrigt tycker jag att du ska åka till Rostock. Skit i Berlin alltså!

sara sa...

ho chi minh. lätt. där finns allt på listan, plus god mat.

/C sa...

Du är stark i tron Wayne, stark i tron.. :)

MonasUniversum sa...

Jamen eftersom jag är en sån utomordentligt god hallick så har jag svaret på alla dina önskningar. Till det kommer även en bonus i form av en kvinna. Hon är förvisso 37 år, men kan likväl passera som 27. Sen behöver du en KVINNA och inget våp.

Hon vill inte ha något seriöst förhållande, så det räcker med besök då och då.

Båstad. Jag säger Båstad.

Så.

Klart.

wettexvarlden sa...

Höganäs säger jag. Många importerade saker med mörka ögon och små näsor. Ölsjapp och ställen du kan ljuga om för barnbarnen (de finns inte i verkligeheten). Billigt är det på campingen. De pratar dessutom utrikiska där.
FinMona med sitt Båstad kan gå och kamma sig.
Kör du på Höganäs.

Anonym sa...

Är du ledig imorn? Ta isf med dig Hotty och hälsa på mig på landet. Jag är mol allena och bjuder på bullar.//P

MonasUniversum sa...

Wettexbäjben: k v a l i t e t, inte kvantitet och risögon.

Du fick gå för många trappsteg därnere i Götet, helt klart.

Wayne sa...

Björna: Är det inte bara massa skinnskallar i Rossan? Men visst, det tåls att tänka på.

Sara: För långt bort. Har för lite tid. Men i framtiden blir det nog av.

C: Nja, det vette fan.

Mona: För helvete Mona!!!! Båstad?! Jag åker hellre till Borås, och dit kommer jag alsrig vistas, oavsett vad som händer.

Men du har rätt i att våp kan passera och att kvinnorna stiga in. Men besök då och då är ingen hit. Det är jag trött på.
Du ska dock ha tack för dina försök till koppleriverksamhet.

Wettex: Nästan sämre än Monas förslag. Men bara nästan. Och med "lite näsa " menar jag en näsa utöver det vanliga och ingen liten mesnäsa.

P: Jag jobbar alltid. Och i fortsättningen sköter vi sådana här inbjudningar lite mer privat. Typ sms.

Mona: Kan ni ta en rond med våta t-shirts?

wettexvarlden sa...

Ha!
Jag hade spöat skiten ur henne i min t-shirt det säger jag bara!

C sa...

Du skall till Malmö... En kokande, skitig, arbetarstad med en jävla "hålligång"-mentalitet. I Malmö skall du besöka "Möllan" med kringliggande krogar. Där finns allt och alla människor man kan tänka sig.

Jess sa...

Jag håller med C, Malmö is da shit. Åk hit.
Då kan jag bjuda dig på en helkväll, jag bor dessutom precis på Möllan.
(...och eftersom jag inte har ditt mobilnummer, så får jag bjuda in dig på detta vis...hehe)
Så, när är du här? ;)

MonasUniversum sa...

Wettex och Wayne: vänta sig lite här nu va. Var det inte Wettex som mumlade nåt om att aldrig ha problem med bopparna...Alltså behöver jag bara tjonga till en gång, sen vinner jag...hehe.

Och apropå näsa Wayne; bruttan i Borås går inte av för hackor, trust me. Det torde ha blivit århundradets verbala utmaning...

MonasUniversum sa...

Borås, skrev jag BORÅS! Alltså, jag är så angelägen om att bli en fullfjädrad hallick att jag inte kan hålla reda på städerna! Båstad för fan. BÅÅÅÅÅSTAD. Hon bor i en schysst kåk också. Med pool. Som man kan leka i.

wettexvarlden sa...

Pfft!
Här pratar vi Ä K T A vara och det är inga som helst problem med dem.

Fråga Mannen.

Tjonga på du stumpan.

Malin sa...

Jag tror att du är min "THE ONE". Jo, så måste det vara. Som det kan bli!

MonasUniversum sa...

....och här var det också äkta vara. Men upphängda ett par våningsplan. That's the difference baby!

Tjongelitjong.

Säger hon som väntar på mer grannskvaller...

(Du känner dig väl inte utanför på nåt sätt va Wayne..?!)

Wayne sa...

C & Jess: Malmö ligger ju i Sverige. Visst, det är en skön stad. men nu behövs det något mer.

Malin: Fint. Då kör vi på det.

Mona & Trasan: Vilken härlig ungdomlig charm ni båda utstrålar när ni tjatar om byststorlek. För det är väl det ni gör?