måndag, juli 06, 2009

Returning from a journey

Irritationsmomenten började på flygplatsen i Baden-Baden. Att få höra svenska störde mig, det är skönt utrikes när man slipper bry sig eftersom man inte förstår vad folk yrar om, men nu hördes det svenska röster och givetvis var stolpskotten från Norrköping.
– Ja elskar marteijni ja.
Dö kärring dö, men innan du gör det förklara gärna varför i helvete du har gaddat Nalle Puh på axeln.

Flygresan gick dock relativt bra och jag var bara rädd ungefär två gånger.

Sen var det dags att gå av flygmaskinen och välkomstkommittén bestod av regn och snålblåst och cirka 12 värmande grader. Efter det såg jag en bild på Ebba von Sydow och hennes ansträngda jävla leende. Det ser ut som människan fått ett finger väldigt oväntat uppkört i stjärten och inte tycker om det men istället för att säga ifrån så försöker hon le och ser ut som en idiot.

Väskorna kom fort och det kändes skönt att lämna det där som kallas flygplats.

Men icke!

Vi blev invinkade till tullen. Tydligen så hade tullpersonalen i Tyskland skickat meddelande om att det kunde vara något misstänkt med oss.
- Varför då?
- Jo, i Tyskland är det lätt att få tag på vapen och tårgas och ni är i den åldern när sånt är intressant!

Va?

Va?

Jag är ju för fan snart trettio och blir nervös bara jag ser en jävla morakniv. Men väskorna kördes genom den där röntgenapparaten och givetvis skulle min bli extrakollad. Ensam fick jag vara med det överspända fanskapet. Det enda du kommer hitta är inhemsk porr din idiot, tänkte jag säga men höll god min. Han hittade inget av värde. Sen försökte han bli kompis och förklarade att han endast kört light-versionen. Ja du, det var nog trevligast för oss båda det.

Sen tjyvåkte vi tåg hem och nu sitter jag här och glor.
Imorgon blir det Samhall. Lovely.

Hej då.

8 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Sjunger som John Sebastian:
"Welcome home, welcome home..."

Elisa sa...

Jag har hängt här ett tag men inte vågat säga nåt, men nu var det tydligen dags... Briljant, på riktigt.
Vet inte var i Sverige du hör hemma och egentligen spelar det ingen roll... bara så glad att du är "hemma", även om du tycker annorlunda.
*nästan kär*
Kram!

Anonym sa...

Aaa, willkommen!
Jag samhallar till ca 14:30 imorn. Ringas?/P

MonasUniversum sa...

Se där ja. Den förlorade sonen är tillbaka.

Då kan du koncentrera dig på väsentliga saker.

Som min blogg.

Och morötter.

Bra så.

MonasUniversum sa...

...eller så kan du få hjälpa mig med att leta upp en bra fabrik i Kina(ca 50 000 att välja emellan) som kan sy upp snygga, designade kuddar i hög kvalitet, som jag kan börja sälja i Sverige.

För det är vad jag sitter och letar efter varenada kväll i soffan.

Så vem har ett innehållslöst och tråkigt liv sa du?

Elisa sa...

Åh *rodnar*... hehe

wettexvarlden sa...

Var glad och tacksam för lightvarianten. Den tunga versionen är Ebbafingret och då skulle du lett ännu värre än henne. Garanterat.

Wayne sa...

Lennart: Tack så mycket.

Elisa: Du verkar vara rar du. Tack så mycket, och inte ska du rodna vet du.

Peachy: Vi ringar någon annan dag.

Mona: Tack för tipsen du. Och leta i Xinjiangprovinsen, där kan du säkert hitta små arbetare till ett bra pris just nu.

Wettex: Jag är oerhört tacksam.