onsdag, juli 22, 2009

They rotten

Idag har Madeleine och Magdalena namnsdag.

Magdalena är ett väldigt gammalt grekiskt namn som betyder ”Hon kom från Akropolis med en härlig moussaka i famnen”. Sedan medeltiden har Maggan haft namnsdag idag. Ungefär 4700 människor heter Magdalena i Sverige.

Madeleine är en fransk form av Magdalena och betyder ”Hon som horar runt i Saint Tropez för Kreti och Pletis skattepengar”. Ungefär 21000 personer heter Madeleine och namnsdagen har firats sedan 1986. Det var för att fira Olof Palmes död som de blåblodiga införde det.

Personligen så känner jag ingen Magdalena eller Madeleine så jag tänker inte gratulera eller skicka något jävla presentkort på Vero Moda. Det blir bara så falskt att gratulera för gratulerandets skull anser jag. Så egentligen var det bara onödigt av mig att ens nämna dagens namn, det fanns ingen anledning till det. Så om du heter Magdalena eller Madeleine och hade förväntat dig någon slags hyllning så ber jag om ursäkt för det. Det var aldrig min mening att såra dig. Förlåt.

Idag börjar även rötmånaden. Det betyder att det är varmt och hög luftfuktighet vilket leder till gynnsamma förhållanden för bakterietillväxt som i sin tur leder till att matvaror och liknande lätt blir skämda under denna månad. Det borde dock inte vara någon tillfällighet att rötmånaden startar under fruntimmersveckan. Så därför vill jag poängtera att det är extra viktigt för er kvinnor att sköta intimhygienen nu så att inga tråkigheter uppstår. Om en månad kan ni återgå till vardagslunken igen.

Det var allt. Kram. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är alltid fräsch som en nyponros :)
Ingen risk för otrevligheter här inte.

T sa...

Tack för tipset Waynosarius! Jag ska verkligen tänka på det när jag ska ut och leta kärer!

Wayne sa...

Qvinna: Skönt att höra, då ska jag bocka av dig på listan.

T: Varsågod. Lycka till.