söndag, juli 19, 2009

Flood

Jag vattnade blommorna förut, det gick mycket bra och jag såg en framtid som professionell blomvattnare och bara åka runt och skvätta vätska i hem där innehavarna är bortresta. Kanske också rota lite bland värdesakerna och gnälla givetvis. Det är fan A och O som småföretagare att gnälla över allt och ingenting. Det är skatter och dåligt väder och anställda som är skelögda och mazarinen till elvakaffet var torr som fan och allt blir överjävligt jobbigt för en småföretagare. Så är det.

Men sen så tappade jag koncentrationen och tänkte på annat, minns inte vad men det kan mycket väl ha varit tankar som innehöll kroppsdelar som jag själv inte är utrustad med. Och givetvis blev det översvämning i en kruka och brunt blomjordsvatten rann ner på tapeten. Det går fan inte att få bort skiten utan att sandblästra hela jävla väggen men det gör nog bara mer skada i slutändan. Kvinnan som utger sig för att vara min mor kommer förmodligen att bli mycket nöjd. Har funderat på att skylla debaclet på hunden. Han har dock flyttat till hundhimlen sedan ungefär tre år och i det faktumet finner jag en viss problematik.

Jag saknar för övrigt den där byrackan. Han var trött och lat men ibland kunde man få igång en jämn brottningsmatch på vardagsrumsgolvet med honom. Jag vann nästan alltid. Det finns nog inget mer tillfredsställande än att vinna över ett djur. Jag lät honom dock alltid vinna när jag jagade honom och försökte stjäla pinnen ur hans mun. Han brukade finta åt vänster men springa åt höger, det var hans favoritmove, och jag spelade förvirrad och besegrad. Sen kom han tillbaks med triumferande blick och gjorde segertecknet och förloraren fick bjuda på korvmacka och vatten.

Om någon timme ska jag återvända till civilisationen. Där har Internet dött. Com Hem vet inte vad som är problemet. Men de ska skicka över nån typ med glasögon och byxorna uppe i armhålorna som ska försöka ta reda på det den 29/7! Det är långt dit. Typ tio dagar om jag inte räknar fel.
Com Hem – om du läser det här så vill jag bara säga att du är ett inkompetent och förmodligen inkontinent jävla fittansikte. Du är dum och ska vara väldigt glad över att jag har ett fysiskt fotoalbum med bilder på Katie ”Jordan” André. Annars hade jag dödat dig.

Hej då.

2 kommentarer:

... sa...

Min kattunge kissade en stor jävla pöl i min säng idag, och för några dagar spydde den också där.. .Du kan få den via posten om du nu saknar ett djur så mkt!

Wayne sa...

tack, det var snällt. men katter är ju inga bra djur.