måndag, april 06, 2009

Your sister's clothes

Var ute på kvällspromenad. Mötte ett par i ungefär min ålder. Hon såg andfådd ut. Han såg missnöjd ut. Nu vet ju inte jag helt säkert varför han såg missnöjd ut, kanske var det något med bilen som oroade honom, de där specialbeställda fälgarna kanske inte hade kommit i tid, han såg ut att vara den typen som oroade sig för sådant. Men han borde i alla fall ha varit missnöjd över att hon gick med reflexväst, keps och gångstavar. Det hade han nog inte räknat med, tänkte jag, den där kvällen på stadsfestivalen för några somrar sedan då de träffats under Nanne Grönwall-spelningen och senare när coverbandet i öltältet spelade något med Creedence Clearwater Revival, ja då hade nog lyckan fan i mig varit total och inget kändes mer självklart i hela världen än att de två var som gjorda för varandra. Nej, reflexväst, keps och gångstavar förutspådde han nog inte då. Stackaren. Men samtidigt fick han ju skylla sig själv, tänkte jag, det är viktiga saker som man måste göra klart för den blivande partnern direkt, även om man är glad och lite på kanelen, att sådan utstyrsel är oacceptabel.
Jävla sopa till amatör.

Sedan blev jag akut skitnödig och fick vända hem. Men det var skönt med lite luft. Och att toalettpappret är slut ser jag bara som en utmaning.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Wayne, tycker nog tjejen verkade mognare...reflexväst stavar och keps, otroligt praktiskt och bekvämt :-)

So long ..

sara sa...

jag mötte peter siepen på min bästa kaffebar förra sommaren, han hade också stavar, dock ingen keps utan en röd hatt som han höll på att glömma. sedan gick han till andra sidan gatan och blev genast attackerad av ett gäng emosar som ville bli idolfotade tillsammans med honom.

Wayne sa...

Nillan: Men keps... när det finns hårsnodd?

Sara: Han har alltid varit en förebild för de yngre, den där Siepen.

Gunilla sa...

Wayne, jo förvisso, men om det är sol så skyddar den mot den också, plus att när man ser anskrämlig ut i håret, och har kort hår, funkar det inte med snodd !!


I love my kepa!!