torsdag, april 09, 2009

Behind the wheel

Om Spotify hade varit värt att betala för så hade jag kanske gjort det. Skulle knappast ligga överst på prioriteringslistan, men ändå. Reklamen har dock inte stört mig hittills, även om inslagen kommit irriterande inkonsekvent. Att vara konsekvent är något jag förespråkar. Men det är inget jag lever upp till, men att få kasta sten i glashus är kanske den renaste formen självförverkligande (och nu förstår jag inte riktigt själv vad jag menar, men vad fan). Som sagt, hade det varit värt att betala för så hade jag kanske gjort det, för jävlar i helvete i vad jag stör mig på den telefonsvararen eller vad det är. En man ringer in och berättar hur bra Spotify är, men påpekar samtidigt att det är synd att det inte finns något med The Beatles. Köp lite skivor då idiot, finns säkert billigt någonstans. Priset tar ändå den lille pojken som menar att Spotify är så bra för där finns alla skivor med Lordi. Fan vad han irriterar mig. Vem har uppfostrat pojken så snett? Hade han varit mitt barn så hade han fått sig en hurring eller två. Tänk på det om du läser det här pojkjävel!

Jaha, och nu sitter man alltså lite folkölberusad och hotar okända barn på internet en skärtorsdag. Snyggt. Ytterligare ett lågvattenmärke att skriva in i meritlistan. Minusmarkeringarna är många fler än de som ligger på plus på den där listan. Boka en plats där nere där det brinner åt mig.

Förlåt viskar jag nu som en lågmäld klagosång.

Förlåt pojken, det var inte meningen att verka arg och jag skulle aldrig slå dig ty våld är ingen lösning på något. Jag har aldrig slagit någon, och det är en av få saker som ligger på plussidan angående meritlistan (men skulle jag slå någon skulle jag nog ändå välja ett barn, helst ett försvarslöst sådant, för att vara relativt säker på att vinna, så slappna inte av helt nu). Fast jag skulle nog blänga lite på dig, och det förstår du säkert att det är nödvändigt eftersom Lordi är ett jävla skitband. Samtidigt är det ju bra att du intresserar dig för musik, förhoppningsvis kommer din musiksmak utvecklas i en bättre riktning än hur det ser ut nu. Tänk på att det kunde ha varit värre, du kunde ju till exempel ha varit engagerad inom scoutrörelsen eller någon frikyrka. Uppenbara inkörsportar till kriminalitet, droger och hor. Det vet alla. Så håll kvar vid musiken för den kommer att vara din bästa vän i framtiden. Och ta vara på din barndom, du har inga problem i världen överhuvudtaget just nu. Förutsatt då att du har snälla föräldrar som bryr sig. Allt du behöver göra nu är att fjanta runt i ett par äppelknyckarbyxor och glo på barnprogram och försöka lära dig rövarspråket och kasta grus i ansiktet på tjejer och sparka boll och lyssna på Lordi. Du behöver ju inte ens snyta dig själv.

Tänk på det.
Och ta vara på det.
För sedan går det bara utför.

En dag kommer du att vakna i befläckade lakan och inse att du är vuxen och att ingenting blev som det var tänkt och du kommer att höra av dig till den obesvarade kärleken till absolut ingen nytta och det enda du då egentligen gör är att förnedra dig själv och du kommer ligga efter ekonomiskt eftersom du prompt skulle lämna Europa för några veckor och du kommer att möta gamla ligg i mataffären som köper vuxna saker som avokado och ruccola och du själv står där med en trave folköl i famnen och tänker lite ironiskt living the dream och du vet inte om det ska hälsas eller inte och hela situationen gör att du glömmer köpa det primära och på vägen hem inser du att det närmsta du någonsin kommer komma kärlek är tjäran i cigaretterna.

Glad påsk grabben. Och förlåt igen. Jag skäms fortfarande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gör inget. Du vägrar ju komma hit imorn, men ses vi ute?/P