tisdag, april 21, 2009

Will the summer make good for all of our sins?

Men fy fan så kallt det är. Överallt. Visserligen blev jag varm inombords när jag öppnade ett kuvert och fick se telefonräkningen, men den värmen var inte tillfredsställande. Jag visste inte att det skulle kosta SÅ jävla mycket att prata med ”Het Malmötjej” om vädret i tio minuter. Kanske borde ha läst det finstilta innan. Kanske. Men det är nog ändå värt att blanda in Konsumentverket eller maila Sverker och Plus. Då får jag kanske vara med i tv också. Det är bra, för då blir jag känd och om man är känd så är man lycklig.

Men det är som sagt kallt. Just nu känns det väldigt avlägset att stå på gator och torg vid varje ledigt tillfälle iklädd alldeles för korta jeansshorts med bar överkropp och fundera med händerna i sidorna och ha dålig hållning och mobilen återfinns i en sådan där praktisk hållare som fästs vid livremmen och det enda man gör förutom att fundera då är att glo och kanske applådera med en hand när något skönt går förbi. Nej, det blir nog långkalsonger en månad till.

Nu ska jag titta på när lasagnen tinar. Utan mikrovågsugn tar det någon timme eller två. Men det är fint att ha något att göra, det är det. Sedan ska jag lägga mig i duschen och tina upp mig själv.

Vart tog den där utlovade växthuseffekten vägen egentligen? Global uppvärmning och äkta kärlek via telefon är ett förbannat jävla båg.

4 kommentarer:

pågens horbock sa...

men du, kom ihåg att Malmö är parkernas stad...

Wayne sa...

ja just ja, det har du förbannat rätt i.

sara sa...

det gör den inte varmare, idag har det varit skitkallt.

Arou? sa...

Äkta kärlek i allmänhet är ett förbannat jävla båg.