torsdag, april 23, 2009

If you could read my mind

Sitter och tittar mot ett upplyst hus som är högt. En skyskrapa säger pöbeln, my ass säger jag. Funderar på vad som skulle kunna sägas i största allmänhet och om det skulle förändra något men kommer fram till att det inte skulle det så därför är jag tyst. Tittar istället mot soffan och tänker återigen att en tiger förmodligen är lika lång som den. Att en tiger är lika lång som soffan. Om soffan var en tiger skulle jag rida på den och allt skulle vara bra. Du kunde få följa med där på tigerns rygg och vi skulle färdas mot horisonten tillsammans. Stanna för mat- och kisspauser då och då. Fy fan, skulle nog tigern tänka. Bara för att det är en tiger kan man ju inte räkna med att den är utrustad med vilket tålamod som helst. Nej, så fungerar det inte. Om du vill kan tigern heta Py, efter det där jävla rådjuret eller vad det var på tv. Du och jag och tigern på väg. Mot något.
Nu tittar jag på soffan igen och det är fortfarande en soffa och allt är som det var alldeles nyss.

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Du äter för lite morötter.

Japp. Så är det.

Wayne sa...

Kanske. Men jag åt tre i tisdags. Så det går nog åt rätt håll.