måndag, april 20, 2009

Morning has broken

Nu ger jag upp. Har jag inte somnat hittills så lär jag väl inte göra det heller. Det väsnas fiskmåsar och andra lösa fåglar utanför fönstret. När jag blundar så inbillar jag mig att jag ligger i ett vitt rum med en vakande nunna på sängkanten i en grekisk fiskeby.
– Såja, allt blir bra, bageriet har öppnat och fångsten från havet är återigen god, säger hon och klappar mig varsamt på pannan.
Men sedan kisar jag igen och grått och trist morgonljus sipprar in till medvetandet. Den där nunnan sitter hos någon annan och haveriet är ett faktum. God morgon förresten.

7 kommentarer:

sara sa...

måtte fiskmåsen ALGRIG bli veckans djur, det finns få varelser som förtjänar det mindre.

nisse sa...

Jag röstar för att fiskemåsen SKA bli veckans djur. Det finns få djur som förtjänar det mer!

sara sa...

nisse: där känner jag att du måste lägga fram lite hållbara argument för att jag ska bli övertygad.

nisse sa...

1. Dom kan flyga (hur många djur kan det egentligen)?
2. Dom är söta och smarta.
3. Dom kan dyka efter fisk, snabbt som bara den. SCHWOSH!
4. Dom har snygga orange ben (inte heller många andra djur som har).
5. En fiskmås skulle vinna en match mot tio duvor.

Ja, du ser. Jag kan nästan inte sluta räkna upp varför dom förtjänar att bli veckans djur...

Anonym sa...

Du. Ses imorn? Slutar sju./P

Anonym sa...

skaffa öronproppar!!!!

Be Witched sa...

Fiskmåsen säger: Det är viktigt att våga vara först. Mod får du genom att lära känna dig själv och din Kraft. Min gåva till er alla är framåtanda.
Fiskmåsen berättar stolt vidare: För att visa mitt mod är jag alltid först. Det är just det som har gjort mig känd!