söndag, maj 17, 2009

Ugly sunday

Veckans djur kommer imorgon istället, jag orkar inte ljuga om sådana där saker idag eftersom jag är en mycket slagen hjälte. Det var förresten Linköping som jag besökte fick jag reda på vid ankomst, och helvete vilken jävla dialekt det talades där. Jag kommer aldrig kunna ta någon på allvar med så grova talfel. Och apropå talfel så har jag själv blivit anklagad för att säga falmskärm istället för fallskärm. Så fan heller att jag gör, alltid dessa knivhugg i ryggen när man minst anar det. Har även blivit mordhotad på grund av att jag enligt uppgift snarkat väldigt mycket. Jag tvivlar på att jag gör det, och om jag nu skulle göra det så skyller jag på förkylning och fylla. Så fuck you. Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och försöka skrubba bort smuts och beläggning. Skammen blir man dock aldrig av med oavsett hur hårt man gnuggar med stålborsten. Sedan ska jag dö en stund, min kropp är för gammal för liggunderlag på svettigt skolgolv, det var dessutom en jävla friskola som vi inkvarterades i. Det störde mig, kommunalt ska det vara. Elitistiskt borgartänk stör mig. John Bauer var en jävla sopa också, han kunde väl ha gjort något vettigt istället för att kladda elaka troll som fortfarande skrämmer mig trots vuxenhet på papperet. Nej, nu måste jag duscha, det luktar konstigt om mig. Ska halsa Lactacyd. Och kanske ruska tupp. Det kan man få unna sig en söndag som denna. Hej då.

9 kommentarer:

Arou? sa...

Men vad fan Wayne! Du nämnde bibelbältet och då finns det ju bara en köping som passar in och det var inte den du var i, uppenbarligen. I övrigt kan jag bara gratulera till besöket i civiliserade trakter. Skönt att du verkar ha överlevt också, även om det kanske var nätt och jämt.

... sa...

Om inte stålborste funkar borde inte stålull göra det? det löddrar sådär lagom mysigt...

Han dog ju i vätterna om det gör din lycka större..

sara sa...

ja shit, "jag är för gammal för sånt här" är min standardreplik när jag tvingas sitta på marken/golvet. det märks inte minst när jag måste resa mig upp igen och det gör ont överallt. det är tydligen vid 26 som lederna blir stela.

Wayne sa...

Arou: men de där köpingarna är väl ungefär samma skit? och det var ju nästan bibelbältet.

Klacken: Vem dog?

Sara: Min gräns gick vid 23 tror jag.

Kristofer sa...

Vad har elitism med friskolor att göra? Nädu, Wayne.. Och varför inte uppmuntra bra elever, när man kan puffa på de som är kassa.

Jag är då inte moderat, men det där gamla sossetänket funkar inte.. man är rädd för de bra i Sverige. Ingen ska få vara bättre än någon annan - jävla skit helt enkelt!

Klacken sa...

John Bauer...

Anonym sa...

Säg inte att du var i Linköping för orkesterkaoset..? Säg inte att du spelar något slags blåsinstrument och egentligen gillar overallgrejen, att dina gliringar bara varit bluff och båg..?

Wayne sa...

Anonym: Är du full eller? Aldrig i helvete.

Anonym sa...

Utmärkt. Hade pilen på "Ta bort"-knappen, redo att ta bort dig från favoritlistan. Men du klarade dig. Phew!