måndag, maj 25, 2009

Badass bug

Jag har blivit biten av något. Det brukar oftast bli så utrikes, oavsett om nätterna spenderas på bosniska tåg eller i kenyanska tält. Den här gången är det något polskt odjur som satt tänderna i mig. Nästa vecka blir jag attackerad av något tyskt. Och de här betten, som alltid bara drabbar mig och ingen annan jävel i hela världen, kliar så in i helvete och blir stora som femkronor. Funderar på om jag har någon allergi av något slag. Eller väldigt inbjudande kropp som gör att de små sattygen väljer mig. Så det är nog allergi med andra ord. Och det stör mig att jag kanske måste fjanta runt resten av livet och tjata hål i huvudet på andra människor med min allergi. Hela min tillvaro kommer att grundas på allergin och det enda som jag i slutändan identifierar mig med. Fan också. Och det kommer inte att räcka med att jag är allergisk mot bara utrikesbett, nej fan, en bra allergiker är allergisk mot det mesta. Är det inte nötter så är det pollen eller kvalster eller något annat som inte finns på riktigt eller nickel eller elektricitet eller pälsdjur eller ovårdad mutta eller laktos.
– Jag är allergisk mot gluten!
– Jaja, okej.
– Men, ärligt, jag kan få anfall av gluten! En chock!
– Mm...
- Jag kan dööööö av gluten, jag lovar!
– Men för helvete, drick ditt kranvatten och var tyst nu, det finns inte en enda jävla glutenpartikel i närheten.
Om jag nu är allergisk så måste jag nog bli en sådan människa. Och det irriterar mig. Nu ska jag klia mig lite här och sura vidare. Hej då.

2 kommentarer:

Be Witched sa...

Ja är du allergiker så MÅSTE du tjata om det i ur och skur, ta mig fan jämt!! Så är det.

Wayne sa...

precis så är det.