onsdag, maj 06, 2009

Secret track

Mitt vänstra öra värker så in i helvete och skickar ut förlamande strålar mot ansiktet. Det vore uppskattat om någon kunde gå till en klåpare i läkarrock och kolla upp det där åt mig. Själv har jag inte tid just nu. Fast brist på tid är nog det sämsta som en människa någonsin kan skylla på. Allt handlar om vilja, inget annat. Oftast i alla fall. Men om det fortsätter så här så går jag snart till kökslådan och snittar lite så att jag ser ut som den där rödfräsen till holländare som målade och levde om.

Om två veckor vid den här tiden sitter jag vid en polsk bardisk och pratar om viktiga, och förmodligen mindre viktiga, saker med Soda. Gott sade konungen och slog svansen i bordet. Bläddrade genom en knapphändig resedagbok förut, alltså en sådan på papper och inget tjafs på internet med bikinibilder, från min första tågluff mol allena och första besöket i Polen. Det var i oktober 2003. Många konstiga formuleringar under påverkan av Zywiec går att återfinna bland bladen. Jag blev en aning sentimental på grund av läsandet, av diverse anledningar. Det var en fin tid.

Men att fjanta runt och vara sentimental får en inte att dansa cancan runt soffbordet en onsdag. Svårare än så är det inte.

"Warum hast du mich verlassen?"

3 kommentarer:

Arou? sa...

Du som har varit i Polen: Vad har de i vattnet egentligen? Det finns ju en del polskor som är rejält... ska vi säga... framtunga... och det utan uppenbar yttre påverkan. Är det någon radioaktiv skit som är kvar sedan kommunisttiden?

Björn Ranelid sa...

jag håller fullständigt med dig Arou?! Har diskuterat det där en hel del med Wayne och jag tror att vi kom fram till att det är den där köttiga polska korven som de konsumerar där nere.

Wayne sa...

Precis, det är den köttiga korven, men förmodligen även med inslag av radium. Den där Marie Curie ni vet, så Arou var inte helt ute och yrade.