söndag, maj 31, 2009

Snakes of Christ

Under helgen har mörka familjehemligheter uppdagats. Kvinnan som utger sig för att vara min mor har enligt uppgiftslämnaren sagt till min syster: - Du behöver väl inte berätta för Wayne om snoken, då kommer han aldrig våga bada igen.

Det här ska ha skett för några år sedan och det är ett mysterium hur någon av dem ens kunnat se mig i ögonen efter denna livslögn. En hemsk familjepakt bakom min rygg. Vad avslöjas härnäst? Får jag reda på att jag är adopterad från Ukraina? Kommer de att berätta att jag är bög? Är vi borgare? Ska vi inte åka till Legoland?

Jag famlar nu i ett mörker och ställer mig existentiella och semifilosofiska frågor. Vem är jag? Vad är jag? Varför är jag? Ska jag skita nu eller ska jag skjuta på det ett tag?

Och jag har känt till den där snoken, det har jag. Och jag har fan badat ändå. Så det så.

3 kommentarer:

... sa...

Du är så modig Wayne!

Syster sa...

Badat o badat, mest har du väl suttit i en baden-baden på inglasade altanen o slöglott lite som sällskap :)

sara sa...

åh, jag älskar familjemedlemsavslöjanden.