söndag, januari 25, 2009

Something to do

Det ska skrivas ett personligt brev. Om med personligt så tror jag inte att det leks med tanken på att döda ungdomar som spelar modern musik högt på bussen avses. Eller att kvinnokläder verkar spännande för en natt eller två. Nej, det ska väl skrivas om meriter och intressen och skit. Och det är där som problematiken kommer in. Största merit i vuxen ålder: Vinst i öldrickartävling. Intressen: Obefintliga. Skit: Massor, men knappast intressant.

Jag behöver en hobby att tala gott om. Hemslöjd verkar rofyllt, men kunnandet finns inte och tålamod är inget jag besitter.
Syssla med någon slags föreningsverksamhet?

Kanske fotbollstränare för något F-17 lag? Fast då vill man ju mest hänga i omklädningsrummet och vara familjär, så något vidare resultat blir väl svårt att visa upp.

Har funderat på scouterna. Kungen är scout. Men om det är till scoutrörelsens fördel vet jag inte. Samtidigt så känns det inte så intressant att fjanta runt med ett par shorts uppdragna till armhålorna och nån bögig scarf och knyta knopar och ritualslakta en get när andan faller på.

Svenska kyrkan kunde vara något. Konfirmationsledare skulle nog passa. Men då måste man väl konfirmerad själv antar jag. Och påläst. Jag tror inte att kyrkan vill att någon bara springer runt bland de små och hittar på saker som de måste lära sig för att få en EU-moped eller chansen till lite avancerad petting på något läger.

Har även funderat på om det här med mc-gäng kan vara något. Verkar schysst. Åka runt och vara fri. Sitta runt en lägereld och prata motorer och sånt. Men tyvärr så tycker jag motorer är trist. Samtidigt så har jag ett mörkt förflutet, även om jag aldrig har blivit dömd för något, eller ens haft kontakt med polisen, så har jag gjort mig skyldig till snatteri och fylleri på allmän plats. Och om det skulle fram så åker man väl ut med huvudet före. Inget vidare.

Nej fy fan, jag vet inte. Ska fundera vidare medans jag rakar mig. Hej då.

Inga kommentarer: