lördag, januari 24, 2009

Hungry

Befinner mig på rehab på landet. Jag ser röda stugor och en istäckt sjö och en kyrkogård. Och en och annan bonnläpp på betryggande avstånd. De ska ge fan i mig! Det pågår någon form av bantning i huset. Det hade inte spelat någon roll om det inte drabbat mig. Idag ska det serveras sallad till lunch. Keso och groddar och sånt där annat new age-tjafs. Det här har jag påpekat att jag inte accepterar. Jag är 27 år och alltså i stort sett fortfarande i puberteten. Jag behöver riktig mat så att jag inte drabbas av benskörhet eller tandställning. Men hon den där som utger sig för att vara min mor säger bara att om det inte passar så får jag laga något själv. Det där är en känslokall argumentation som jag inte förstår mig på.

Har också försökt att få henne att erkänna hon tycker bättre om mig än det andra barnet hon har, den där lillasystern till mig. Att jag är favoritbarnet. Men hon bara skakar på huvudet och muttrar något om att det är det dummaste hon någonsin hört. Fast där tror jag att hon ljuger. Hon har ju ägt mig i två år mer än den andra och det vore därför naturligt om hon vore mer fäst vid mig. Enkel matematik. Där har jag nytt bevismaterial att presentera. Men jag funderar på att hungerstrejka på soffan och vägra svara på tilltal. Och titta på Animal Planet. När jag blir stor så ska jag ha en fin fru och ett hus vid havet och en björn (förutom tigrar och igelkottar då men de får ju bo på farmen). Såg ett program om björnar igår. Jävla bra djur det där. Gillar att äta lax och så. Och om jag och min fina fru får barn så ska det förstfödda prioriteras och favoriseras. Det ska eftersläntrarna få veta. Men alla ska få lego att leka med. Men max nio bitar. Barn blir ju så lätt överstimulerade och högljudda annars.
Nu ska jag tjyväta något innan den officiella hungerstrejken drar igång.

5 kommentarer:

Yvette sa...

lions and tigers and bears. oh my. jag undrade var du var för jag tittade på den där filmen igår och tyckte den var hemskt bra. jag missade nog lite nyanser bara, det är en misstanke jag har eftersom undertexten bestod av ord som "väll" och "jasså".

rusty james sa...

På tal om björnar så kan jag rekomendera dokumentären "Grizzly Man".

http://se.youtube.com/watch?v=ogYDUmIigw0

Anonym sa...

"grizzly man" är en intressant film. tyvärr är jag rädd att den kan vara lite för otäck för wayne. testa istället "även dvärgar har varit små". den ät ju iofs oxå otäck men på ett annat sätt.

Wayne sa...

evert: du borde lyssna oftare på mig. se fletch nu.

Supersonic: Ska kolla upp det där.

Lars: Du ska inte vara så kaxig du, lille man.

Anonym sa...

Hon skakar på huvet och muttrar bara för att hon inte ska försäga sej och säga att lillasyster är det bästa barnet förstår du väl! För så är det...