söndag, januari 18, 2009

I had a dream, Joe

Jag drömde en sak inatt. Jag var i tvättstugan när en man kom in. Han berättade att han var präst, men påpekade även han hade vissa vaktmästaruppgifter. Han såg inte ut som en stereotyp präst, utan lite mer avslappnad, ungefär som han i tv-serien Tre kronor. Ni vet han med två rödgardister till ungar. Det visade sig ju i och för sig senare att ungarna tillhörde nån konstnär från Sydamerika. Jävla konstnärer.
I alla fall, när vi var där i tvättstugan så frågade prästen om han kunde få slänga med några skjortor i min omgång. Eftersom jag är snäll (läs: en jävla mes) så fick han det. Sen pratade vi lite om engelsk ligafotboll. När jag sa att jag var tvungen att gå så sa han: - Du ska veta att jag håller koll på dig!

Efter det vaknade jag. Varför sa han så? Det var inte på ett snällt sätt, utan på ett hotfullt obehagligt vis. Vad betyder det här? Hur ska jag tolka? Om det är någon som har ett sånt där drömlexikon så kan ni väl kolla upp det tack. Själv äger jag inget eftersom jag inte tror på hippieflum, new age, LSD eller hokus pokus. Men nu blev jag ändå lite nyfiken. Så sök på: Det kommer en präst som även snickrar lite ibland och säger att han har koll på en.

Nu ska jag ta hand om min tuberkuloshosta. Och dricka en kopp nybryggt lut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jävla präster! De vill ju bare bråke...

Wayne sa...

Det har du jävligt rätt. Otäcka typer det där.