onsdag, januari 14, 2009

Fuck it

Lyssnar på Jacques Brel. Förstår inte ett ord av vad mannen gnolar om. Med det skiter jag i. Det vore för mycket begärt att gå runt och förstå allting hela tiden. Jag är bara människa. En människa med luftgångarna i näsan blockerade med snor. Därför liknar jag mest en efterbliven jävla hund just nu när jag sitter och flåsar med vidöppen mun och en salivsträng hängandes ner till ljumskpartiet. Med det skiter jag också i.

Dagen har varit extremt lågproduktiv. Så kan det vara ibland. Borde ha skrivit hemtenta och utfört några kontorsuppgifter. Men det gjorde jag inte. Däremot har jag dagdrömt om min framtida tiger- och igelkottsfarm. Det kommer bli bra. Jag kommer inte anställa några ungdomar på min farm. Har även funderat ut två alternativ inför sommaren.

Alt1. Knega på Samhall och vara irriterad större delen av min vakna tid och romantisera hängsnaror.

Alt2. Studera tyska i just Tyskland. Tyskland är ett bra land. Innehåller så mycket mer än gäng typer med en förkärlek till världskrig och förvirrade kvinnor som hanterar hammare sämre än Martin Timell. Är av någon anledning inriktad på Freiburg. Varför vet jag inte, har aldrig varit där. Men jag visualiserar mig själv gåendes omkring på kullerstenar med något fånigt i blicken rabblandes tyska glosor och grammatik. Det kan även tänkas att öl kommer drickas ur sådana där stora jävla glas som väger fem kilo. Inte ur sådana där smala glas med en pappersbit runt foten som de ofta envisas med. Då måste man säga ifrån direkt. – Aber nein Franzi, nein för helvete! Ich only drink from grosse glas you know!

Alternativ 2 känns mest lockande. Väldigt lockande faktiskt. Men eftersom jag har framförhållning och driv som... ja jag vet fan inte. Det blir nog alternativ 1 i slutändan. Fan också.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vill veta mer om tiger- och igelkottfarmen! Ska de bo tillsammans? Vad ska alla tigrar och igelkottar göra? Ska de födas upp för försäljning? Eller ska det vara ettt typ "rädda djuren-reservat"?

Anonym sa...

jag ska fixa en orangutangfarm någonstans i afrikas djupa skogar. lukta, leva och känna som en!

Anonym sa...

Jag kan varmt rekommendera alternativ två, eftersom jag befinner mig precis där och gör precis det du ämnar göra. Jag kan intyga att det finns gigantiska ölglas, med fördel i stövelform.

Wayne sa...

LillaGrå: Jag ska berätta mer någon dag. Då får du dina svar.

Klackandet: Det låter som en fantastisk idé. Vi borde kanske starta något utbyte.

Malin: Det vore uppskattat om du ville förklara mer om det där.

Anonym sa...

Jag kan förklara mer, kein Problem! Har du måhända en mailadress man kan nå dig på?

Wayne sa...

Låter bra. wayne@kittymail.com