onsdag, maj 30, 2007

Unhappy birthday

Välkomna vad kul att ni kunde komma viskar jag och tittar på bordet. På bordet står finservisen efter mormor och i vasen står blommorna jag plockade igår. Blommorna har redan vissnat. Inga människor sitter vid bordet. Det var ingen som kom. Axelbandet på min klänning faller ner och jag tittar lite generat mot det folktomma bordet som är dukat. Blå mascara blandas tillsammans med tårar och faller. De dekorerar tårtan vackert, tänk så lätt att plocka blåbär tänker jag för att lätta upp stämningen. Jag hör ett hysteriskt fnitter men inser att det kommer från mig själv.
Tack för att ni kom, inte skulle ni.
Svalnat kaffe gör en klump i halsen sällskap.

3 kommentarer:

Fatima sa...

Du glömde ju att skicka inbjudan. GRATTIS på födelsedagen! På fredag sk du bli firad så det står härliga till!

(ps. jag har kommit ihåg dig hela dan, jag är inte som han den där som jag bor med. ds)

Anonym sa...

Sorry mate! På riktigt alltså, det är ju så mycket nu, blomlådor som ska fixas, kubb ska spelas, jag ska bygga en friggebod på innergården å samtidigt hinna slicka upp käringen i brygga. Det är mycket nu...

Kulturkoftan sa...

Förlåt. Men jag har faktiskt aldrig vetat när din födelesdag är. Det betyder inte att jag inet tycker om dig. Friends forever...?