torsdag, maj 10, 2007

Can´t get you out of my head

Ni vet de där drömmarna som kommer ibland, de som handlar om närhet. Eller sex, om ni vill kalla det så. I alla fall de drömmar som handlar om intimitet med en annan människa. Drömmarna som känns så bra och precis när allt är som mest intensivt vaknar man. Vaknar av att man ligger och torrjuckar mot täcket med saliv över hela kudden. Drömmen känns så verklig att man blir besviken och ledsen för att man ligger själv i sängen. Man känner sig lite ensam och skamsen då.

Efter jag har haft en sådan dröm har jag väldigt svårt att släppa personen jag varit med intim med ur tankarna följande dag. Det är så att jag blir lite kär. Små filmer spelas upp i mitt huvud där allt är så underbart och vackert. Det finns bara lycka. Det blir nästan som om att jag övertygar mig själv att vi är ett par. För några månader sedan drömde jag om Emelie, en väninna från gymnasiet som jag varken sett eller pratat med sedan dess. Men jag lyckades ändå inbilla mig att jag var hennes pojkvän och tillslut satt jag och surade för att hon inte hörde av sig.

Inatt hände det igen, jag hade en sådan där intim dröm.
Och det är väl inte utan att jag rodnar lite när jag nu erkänner att jag tänkt jävligt mycket på Ulf Elfving idag.
I mina drömmar låg jag alltså med Ulf Elfving inatt. Och det var fantastiskt. Han var så öm, så känslosam. Och idag har jag då tänkt väldigt mycket på Ulf och vår framtid ihop. Jag har sett en sommarstuga vid havet där Ulf målar staket i snickarbyxor och jag ropar att kaffet och ambrosiakakan står på bordet. Jag har tänkt väldigt mycket idag, och kanske mest ställer jag mig frågan om....ja va fan...liksom...eh...hrmpf...helvete...såhär skulle det ju inte bli...men är jag liksom bög nu?

3 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Ja, det är du nog.

Anonym sa...

Håller med, det är du nog. Fast det har jag vetat länge. I typ 15 år.

Anonym sa...

Om min idol tror på mig för att jag är hans idol, då måste det ju faktiskt gå. Tack för peppet, u rock!

(Och tack för senaste inlägget, som vanligt skrattar jag högt och blir alldeles glad här i stressen. Även om du är störd. Very störd)

Puss!