söndag, maj 06, 2007

Hope there´s someone

En mejlkonversation angående en konsert i Dalarna, ointressant för de flesta, men å andra sidan skrivs det inte så mycket intressant här annars heller.

From: Wayne
To: Kolja, Soda
"Kära Soda, Kolja och Daimis!(a va fan fan jag har inte Daimis imajl men jag förutsätter att Soda för infon vidare)

Först vill jag be om ursäkt för att jag inte har andra vänner att dra med upp till Dalarna. Det var inte min tanke i ungdomen. Ni gör alla en oerhörd uppoffring och det glädjer mig.
Det ligger väl lite på mitt ansvar nu att styra upp skiten.

Som jag ser det har vi två huvudfrågor att ta itu med:
1. Hur många nätter ska vi vara borta?
2. Hur ska vi bo?

Rent spontant,som en mycket ensam och understimulerad gosse, känner jag att två nätter kanske kan vara på sin plats.
Hur känner ni? Ni framgångsrika och vackra.

Sedan det där med boende. Alltså vafan, börjar vi inte bli gamla och stela? Är tält så jävla kul? Ska vi tälta i det fria, alltså inte på en organiserad camping, så ställer jag mig frågorna -Hur sköter vi vår intimhygien? -Hur lagar vi vår mat? Hur bränner vi vår sprit?

Och ska vi tälta på en organiserad camping så kostar väl det en slant.

Lägger vi då till en extra liten slant kan vi få en stugjävel för 890kr.
Länk
Om inte jag är helt dum i huvet så betalar man 890kr för en weekend PER stuga eller? Ni akademiker och författare kan väl tänka till. Försökte ringa de där kluckande dalmasarna förut och ställa dom mot väggen, men deras arbetsdag var slut. Kan göra ett nytt försök imorgon om ni vill.

Vad vill ni?
Vad känner ni?
Vill ni fortfarande åka, eller vill ni bara skapa?

Svara inom 24 timmar annars stryks din plats i bilen till förmån för någon ann..Eller va fan jag är väl inte i rätt position att hota er.

Kram/Igeln"


From: Kolja
To: Wayne
"det är bra att du tar ansvar och styr upp vår weekend. dock arbetar jag den första juni. gör inte du också det? jag kan försöka byta bort den dagen. ska jag göra det, det kan jag, jag menar- man vill ju paddla kanot. eller kanske inte, men det är väl sånt man gör därborta. och ja, stuga, stuga! jag hatar tält. det är inte på några sätt okej om man inte heter slöbb, har rött hår och är vinpackad. Många vänliga hälsningar, Kolja"

From: Wayne
To: Kolja
"Dear Kolja!Jo jag jobbar också den 1a. Men kan som du förmodligen byta bort den. Om jag är ute i god tid. Har en vision framför mig om en stuga och en grill och vin och brass och musik. Kanot har jag inte tänkt på, men varför inte. Verkar ju finnas berg runtomkring så en fjälltur kanske kan vara något. Eller bara jävlas lite lojt med lokalbefolkningen i Rättvik."

From: Soda
To: Wayne
"Yeah! Fuckin yeah! Regeringen Daijmis har gett klartecken, så då är det grönt! Slapptasken ringer och bokar, jag (Soda) kör bilen."

From: Wayne
To: Kolja, Soda
"Hola!

Ringde till dalarna idag och talade med en kvinna som verkade en aning trind. Dock trevlig. Misstänker att hon kan ha tallat på sig själv under vårt samtal. Dock inget jag kan bekräfta.

Vi kom i alla fall fram till att den på den första dagen i den sjätte månaden är vi fyra idioter från göteborg/karlstad välkomna att inta en stugjävel med 4 bäddar till priset av 840kr. Rävkärringen försökte pracka på oss lakan och handdukar men jag tackade nej. Hon ville även leja en städfirma att rensa upp efter oss. Det tackade jag också nej till.
Med mina starka mattekunskaper vill jag kunna påstå att vi per man/kvinna/bög/hora får betala 210sek för övernattandet. Rätta mig gärna om jag har fel.
Stugan har ett sovrum med två enkelsängar och ett, som kärringen uttryckte det, "allrum" med en bäddsoffa för två. Men det där är ju bara pikanta detaljer.

Jag kommer under veckoslutet att ringa runt till era föräldrar för att vi gemsamt ska kunna enas om ett "tak" för fickpengar. Det blir ju lätt trist stämning om "Fadde" har med sig rikskuponger till ett värde av 1000kr medans "Bionda" endast är medskickad en tia till kaffe och en femma till ett offentligt toalettbesök. Men det där är inget som ni behöver fundera på, det tar jag med de äldre.

Kanske ett disco kan vara något för att finansiera en del av resan? Sälja äppelknyten?
Spåna! Känn efter!
Alla idéer är välkomna.

Jaja, nu hoppas vi väl bara på att ingen blir magsjuk, måste dansa, dra rör på kusten eller går in en psykos efter ha "ruskat tupp" för mycket.

Återkommer med fullständigt schema längre fram.

Varma kramar och svettiga händer/

Igeln, leg. projektledare
"

From: Soda
To: Wayne
"Fy fan Wayne, det känns bra att du är projektledare för den här samhallsliknande utflykten. Känns också kul att du tagit initiativ till ett alternativt sätt att finansiera kalaset (nu behöver vi inte enbart förlita oss på hor). Klokt av dig att "spänne ögonen" i kärringjäveln och neka till erbjudandet om sängkläder och att det eventuellt skulle ha kommit in ett gäng moldavier tidigt på morgonen den 3:e för att städa... Du kan ju tänka dig vilket uppvaknande, vilket trauma det skulle ha inneburit.

Jag har dock ett antal krav för att jag ska med.


1. Hon från göteborg ska endast tilltalas med täcknamnet "Bionda" från det att vi lämnar Karlstad till dess att vi kommer tillbaka till Karlstad.


2. Vi ska på något sätt reda ut hur stor sanningshalten var i påståendet om att kärringen som bokade stugan åt oss tallade på sig själv eller inte under samtalet. Förslagsvis hör projektledaren om detta med receptionen i samband med incheckningen.


3. Att alla utflyktsdeltagare samlas för en återträff/debriefing senare under sommaren på lämplig plats, förslagsvis på den jättetrevliga hamnfestivalen i Karlstad. Förtäring och underhållning ( Di sma undar jårdi, och liknande) finns att tillgå på platsen
Med förhoppningar om en trevlig resa och ett gott samarbete!
Mvh
"Moped""


From: Wayne
To: Daima, Kolja, Soda
"Kära Vänner! Det är fortfarande väldigt länge kvar till avresedatum men nu har undertecknad tråkigt så lite info skickas ut ändå. Idag betalades stugjäveln, med Daima som vittne via telefonlänk, så nu är det klart. Förhandlingar har även förts med de äldre angående transportfordon. Ett timslångt samtal slutade med vinst för oss. Vi tar den röda. Att det blir den röda kanske inte säger er så mycket, men den är bättre än den lilafärgade. Eller vad fan det är för färg. Anyway, min mor önskade att det ej skulle rökas i den röda bilen. Jag sa att jag dock inte kunde garantera något sådant eftersom resenärerna faktiskt är myndiga och gör precis va fan de vill. Soda och Wayne ansvarar dock för musiken i bilen. Ingen Mika, mycket Bon Jåvi utlovas.

Under det lätt informella mötet i lördagskväll med 75% av resenärerna närvarande beslutades att personen med mest ryskklingande namn städar stugan och står för all disk. Enkel mattematik med hjälp av uteslutningsmetoden säger självklart att Daima är från Afrika, Soda är från Finland och att Wayne är från Sverige. Kvar då finns Kolja med ursprung från forna Sovjetunionen. Grattis Kolja! Kul!

Preliminärt program(Obs!, cirkatider!):

Fredag 1/6
09.00 Avresa från Karlstad
09.10 Upphämtning av Kolja
09.25 Kiss och rökpaus
12.30-12.50 Fikapaus
14.15 Ankomst Stugbyn
14.30-17.30 Fria aktiviteter
18.00-19.45 Middag*(menyförslag någon?)
20.00-21.00 Fria aktiviteter
21.00 –21.30 Dansupvisnig av Daima (gärna street)
21.00-23.00 Allmänt drickande, fria aktiviteter
23.15-00.00 Kolja läser en dikt.
00.00-01.00 Mingel
01.00 Läggdags

lördag 2/6
09.00 Frukost på verandan

10.00-11.30 Gemensam lösning av Melodikrysset
12.00-15.30 Sightseeing på bygden
15.30-17.00 Fria aktiviteter
17.00 Middag
19.00-22.30 Konsert med bög i stenbrott
23.00 Seriöst drickande
23.30 Soda föreläser om sina erfarenheter och sitt brinnande engagemang för HBT-frågor
00-00.15 Wayne tolkar 20-talets Berlin
00.15-01.00 Dans
01.0 Läggdags

Söndag 3/6
09.00 Frukost
09.15-11.45 Kolja städar
14.30 Hemfärd

Ja, det var väl allt. Hör gärna av er om ni undrar över något.Kram/Igeln leg. Projektledare

*Middag i en timme och 45 minuter tänker ni! Vi ska dricka också.
"

From: Kolja
To: Daima, Soda, Wayne
"Kära medpassagerare.

Jag har några funderingar angående schemat och vissa oklara arbetsfördelningar. Här är frågorna:

1. Måste min dikt vara tre kvart lång?
2. Måste min dikt vara baserad på mitt hemspråk?
3. Är inte Kolja egentligen en fisk ( Okej, det har inte med schemat att göra, men jag undrar!)
4. Vilka sällskapsregler råder under fredagens mingel? Kommer vi mingla med främlingar?
5. Vad jag vet så har Fredrik liten blåsa. Ska han kissa i den röda bilen? I så fall- får jag röka då? ( Ni vet, har det blivit smutsigt kan man alltid lorta ner lite till, allt eller inget principen!)
6. Ska jag ha med mig en sovdräkt?
7. Vad är oseriöst drickande?
8. Varför ska jag städa stugjävulen pågrund av mitt ursprung???
9. Ska jag ha med mig min mygghjälm?
10. Vad är den exakta skillnaden på den här Wayne som dyker upp därborta och Fredrik som vi åker med?
11. Kaffe, jag måste ha kaffe. Hur stor är bygden, finns det kaffe?

och sist men inte minst:

12. Kommer det verkligen en bög dit eller är det bara ett plumpt skämt?

Hejdå så länge.
Bästa hälsningar, eder Kolja."


From: Wayne
To: Daima, Kolja, Soda
"1.Måste min dikt vara tre kvart lång? > Ja.2. Måste min dikt vara baserad på mitt hemspråk? >Ja. .3. Är inte Kolja egentligen en fisk ( Okej, det har inte med schemat att göra, men jag undrar!) >Jo, jättepoppis att ha som fisken i Fish n Chips i Skottland. Vad potatisen heter vet jag ej.4. Vilka sällskapsregler råder under fredagens mingel? Kommer vi mingla med främlingar? >Sunt förnuft och ett glatt humör. Alla kontakter med främlingar sker under eget ansvar men ses som osolidariskt mot gruppen.5. Vad jag vet så har Fredrik liten blåsa. Ska han kissa i den röda bilen? I så fall- får jag röka då? ( Ni vet, har det blivit smutsigt kan man alltid lorta ner lite till, allt eller inget principen!) >Antyds det något speciellt med ”liten blåsa”? Men visst, kissandet sker i en dunk. Spills något så får du röka.6. Ska jag ha med mig en sovdräkt? >Sovdräkt? Om du menar lakan? –Ja. Om du ej vill gnida din hud mot en solkig madrass. Om du menar något klädesplagg att sova i, typ en särk med kattungar på, så är det upp till var och en. 7. Vad är oseriöst drickande? >Oseriöst drickande sker utan passion och lidelse inför glaset. Även känt som ”att dricka Åbergianskt” d v s att sänka ett halvt glas vin på drygt två timmar. 8. Varför ska jag städa stugjävulen pågrund av mitt ursprung??? >För att det är det som ni är bra på. Och att plocka bär. 9. Ska jag ha med mig min mygghjälm? >Jättebra idé. Ta även med ett spett att hota eventuella björnar med. ”Mota Olle i grind” så att säga.10. Vad är den exakta skillnaden på den här Wayne som dyker upp därborta och Fredrik som vi åker med? >Ingen egentligen. Men är personen i fråga charmig så är det Fredrik. Är personen burdus och närgången på ett obehagligt sätt så är det Wayne. 11. Kaffe, jag måste ha kaffe. Hur stor är bygden, finns det kaffe? >Vi kokar väl kaffe i stugan eller köper på lokal. Men hur kan du fokusera på kaffe när ”the main question” är om det finns ett Systembolag på orten? I värsta fall får du väl släpa med dig en personlig barista. Jävla storstadsfasoner. och sist men inte minst: 12. Kommer det verkligen en bög dit eller är det bara ett plumpt skämt? >Förstår inte frågan, utveckla. Hejdå så länge.Bästa hälsningar, eder Kolja."

From: Soda
To: Wayne
"Ja du. Vi kan väl iallafall fastslå att du, trots din heltidssysselsättning på Samhall har lite för mycket fritid. Jag menar, hur kan man annars författa ett e-brev av den här arten som jag nyss mottagit?"

From: Kolja
To: Wayne
"Vill du ligga med mig?"


Det sista hittade jag på nu. Ren lögn alltså.

4 kommentarer:

carro sa...

Det låter som en trevlig utflykt ni ska på. Jag har en jättebra idé angående anskaffandet av lämplig fickpeng. Ni skulle kunna baka bröd och ställa er utanför OBS Bergvik och sälja. Det har jag och Dajma gjort förr. Vad gäller anskaffandet av kaffe föreslår jag termos som ni skulle kunna förvara i en liten näverryggsäck. Fan jag hade fler förslag men jag har glömt. Återkommer.

carro sa...

Just det. För er som vill låna mygghjälm så har jag en jättebra, som jag har köpt på ÖB. Den är grön med ett heltäckande nät runt som böljar fint runt ansiktet och håller mygg och främlingar borta.

Kulturkoftan sa...

Det är ju en precis en sån jag har! Det var väl dig jag fick min av Carro? Den är skitbra.

Anonym sa...

Finns det nåt slags hål i det där myggnätet som underlättar rökning? Om det är så, fy fan va jag ska röke!